Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom kun je Android niet zelf vervangen?

Als je een computer hebt kun je vaak de besturing vervangen op hetzelfde apparaat, bijvoorbeeld van Vista naar XP, Windows 7 of hoger.
De vraag is eigenlijk waarom kan dat met een computer wel en kun je dat niet met een Android besturing van een GSM, dus bijvoorbeeld Android versie 4,5, of 6 naar 9, 10 of 11?
Begrijp me goed, updaten doet de gsm wel maar met kleine stapjes en dan houdt het op, het gaat mij specifiek dus om het zelf van 6 naar 10 of 11 te brengen.

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
1.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Androidversies kun je niet zelf even naar keuze via internet downloaden.
Elk merk heeft zijn eigen Android-variant. Elke update moet specifiek op maat worden gemaakt, een proces dat veel tijd en geld kost. Er zijn dus steeds slechts een paar versies geschikt voor elk type toestel.
Een toestel met een goed updatebeleid is langer compleet en veilig te gebruiken. Fabrikanten van Android-smartphones mogen van ontwikkelaar Google deels zelf bepalen hoe vaak en hoe lang ze updates beschikbaar stellen. Het ene merk onderscheidt zich hierin door vaak en lang updates uit te rollen, terwijl andere merken op personeelskosten bezuinigen en daarom een minder goed updatebeleid hanteren.
De klant heeft hier dus niets over te zeggen en kan niet zelf vervangen.
(Lees meer...)
SimonV
2 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Bedankt Simon, het is me nu duidelijk.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding