Kan ik een mobiel abonnement aanvragen voor mijn zieke zus?

Mijn zus is met spoed opgenomen in het ziekenhuis. Omdat ze geen mobiel heeft wil ze dat ik (zus)er een voor haar koop. Er moet een abonnement bij,en dat kan ze zelf niet tekenen. Dat zou ik moeten doen, maar weet niet of dat kan. Of weet iemand een andere oplossing
Met vrg

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.6K
Amadea
3 jaar geleden
Een abonnement hoeft helemaal niet. Je kunt ook een heel goedkoop simpel toestel (15 euro) kopen met prepaid bij bijvoorbeeld Vodafone.
VraagAntwoord66
3 jaar geleden
Waarom een abonnement? Volgens mij beschikt elk ziekenhuis over gratis WiFi. Alleen bellen en sms'en kost haar dan geld en daarvoor kan je beltegoed gebruiken. Ik zou alleen niet gebruikmaken van prepaid icm op internet gaan. De kosten hiervan zijn velen malen hoger per mb dan met een abonnement

Antwoorden (3)

Naast abonnementen zijn er ook prepaid-producten. Dan betaal je (vooraf) voor het gebruik. Dat kan, als er maar weinig gebruik wordt gemaakt van de mobiel, goedkoper zijn dan een abonnement.
3 jaar geleden
Je kan niet namens iemand een abonnement aanvragen. Dat is wettelijk niet mogelijk. Je gaat namelijk een contract aan en dat dient door diegene zelf getekend te worden.
Er zijn wel andere mogelijkheden:
- Je gaat een abonnement aan op je eigen naam, je zus gebruikt het (toestel met) abonnement
- Je koopt een prepaid telefoon. Deze optie wordt voornamelijk gebruikt als iemand zelf weinig belt, maar wel bereikbaar wil zijn.

De prepaid optie is natuurlijk ook een prima snelle optie voor het probleem. Ook als diegene zelf veel wilt bellen. Houd er wel rekening mee dat als het beltegoed op is, dat er niet uit gebeld kan worden (of zelfs dat midden in een gesprek de verbinding verbroken wordt).
3 jaar geleden
Online bestellen bij bijvoorbeeld belsimpel. Dan hoef je alleen haar gegevens in te vullen. Belsimpel is heel snel met leveren. Vandaag besteld morgen in huis.