Hoe kan ik erachter komen wie mij gebeld heeft (onafhankelijke partij)?

Iemand houdt bij hoog en laag vol dat diegene mij gebeld heeft. Dit telefoontje heb ik echter niet ontvangen. Diegene beweert ook mij gesproken te hebben, dus het gaat niet om een gemiste oproep.
Bij vraag naar bewijs komen er vele excuses waarom er geen bewijs kan komen (scherm kapot, prepaid telefoon, etc). Ook weet diegene niet meer precies wanneer er gebeld is.

Mijn eigen bellijst laat dit telefoontje niet zien. Maar mijn bellijst is subjectief. Ik kan daar dingen in verwijderd hebben. De provider kan wel zien wie ík gebeld heeft, maar niet wie mij gebeld heeft.

Hoe kan ik er achter komen wie mij gebeld heeft op een aantal dagen (laten we het concreet houden, tussen 1 en 6 september). Is er een manier waarop je dit onafhankelijk kan laten zien dat diegene mij niet gebeld heeft. Het gaat om gebeld worden op een mobiel nummer.

3 jaar geleden
5.4K
Amadea
3 jaar geleden
Zoals jij zelf een lijst van jouw provider kunt krijgen waar alle nummers op staan die jij gebeld hebt, kan de persoon die beweert jou te hebben gebeld ook een lijst van háár provider opvragen waar uit te constateren valt dat zij zoveel minuten met jouw telefoonnummer verbonden is geweest. Hopelijk is die lijst dan in PDF-opmaak, want dan kan zij daar niet in sjoemelen.

Antwoorden (3)

Binnenkomende gesprekken worden niet altijd geregistreerd bij de telefoonaanbieder, als deze niet voor rekening van de ontvanger komen.Wel kun je deze terugvinden in je telefoon als je telefoontjes niet gewist hebt. Gemiste gemiste oproepen kun je meestal niet terugvinden zolang de beller niet gewacht heeft op verbinding met het antwoordapparaat (als dat aan de telefoon is gekoppeld).
Dus: Zie je niks dan zal er ook wel niet gebeld naar jou gebeld zijn.
Draai de rollen om: degene die claimt gebeld te hebben zal dat moeten bewijzen.
Houd het op miscommunicatie, de beller heeft een verkeerd nummer gebeld.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Binnenkomende gesprekken worden niet altijd geregistreerd bij de telefoonaanbieder, als deze niet voor rekening van de ontvanger komen.Wel kun je deze terugvinden in je telefoon als je de binnenkomende telefoontjes niet gewist hebt. Gemiste oproepen kun je meestal niet terugvinden zolang de beller niet gewacht heeft op verbinding met bv een antwoordapparaat (althans als dat aan jouw telefoon is gekoppeld).
Dus: Zie je niks dan zal er ook wel niet naar jou gebeld zijn.
Draai de rollen om: degene die claimt gebeld te hebben zal dat moeten bewijzen.
Houd het op miscommunicatie, de beller heeft een verkeerd nummer gebeld.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Je kunt ook met prepaid belgeschiedenis opvragen,
neem contact op met je telefoonaanbieder.

En als die persoon door gaat met zeggen dat die jou echt gebeld heeft, kan die dat echt bewijzen met zijn factuur met jou 06 nummer/ datum / en bel tijd er op.

Mensen kunnen van alles zeggen.
Maar het wilt niet zeggen dat alles wat ze zeggen waar is,
of ze moeten het kunnen bewijzen.

laat die persoon je niet gek maken.