Hoe moet je schermopname op android maken?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
2.2K
Utrecht
3 jaar geleden
Het kan afhankelijk zijn van het merk telefoon; dus kijk even in de gebruikshandleiding.
Maar vaak is het de combinatie van de knoppen Volume Down + Aan/uit (kort).

Antwoorden (3)

Tegelijkertijd de geluids,- en aan/uitknop indrukken
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Bij de nieuwste gsm's zit er tegenwoordig al een ingebouwde recorder:

Ga naar Instellingen > Systeem > Geavanceerd > Ontwikkelaarsopties;
Ga naar Functievlaggen;
Zoek de optie settings_screenrecord_long_press en schakel deze in;
Om nu een schermopname te maken, houdt de aan/uit knop lang ingedrukt;
Druk lang op de optie ‘screenshot maken’;
Klik in het dialoogvenster op ‘start recording’;
Druk ook in het volgende venster op ‘start recording’.

heb je een model die dit nog niet geeft dan heb je al apps die een schermopname doen
3 jaar geleden
Als je Android 10 hebt, kun je de bovenste balk naar beneden schuiven (zodat je je meldingen ziet). Vervolgens zie je bovenin onder andere de Wi-Fi en Bluetooth iconen staan. Swipe naast deze logo's (snel) naar beneden. Je ziet nu alle iconen.
Er zijn nu twee tabbladen (degene die nu is geopend en nog één). Swipe nu op de iconen van rechts naar links (je zit nu op tabblad 2). Klik op scherm recorder. De rest wijst zichzelf uit.