Hoe kan ik NL Alert ontvangen met mijn Nokia 230?

NL Alert vandaag door 'iedereen' ontvangen.
Wanneer ontvang je deze Alarm boodschap?
Niet ontvangen met mijn Nokia 230.
-----
Bedankt voor alle antwoorden en reacties.
Het blijkt niet te kunnen, geen probleem dan weet ik dat.

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
4.8K
Amadea
4 jaar geleden
Ben je er op geabonneerd? Zo niet, dan moet je dat eerst doen.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Amadea , ik heb gezocht en niet gevonden.
Bij NL Alert niets, bij KPN niet ik begrijp het niet.
ronron1212
4 jaar geleden
@Amadea daar is geen abonnement voor nodig maar een instelling op je telefoon het is een gratis melding en alarmsysteem van de overheid
Amadea
4 jaar geleden
Kennelijk loopt jouw abonnement bij KPN? Dan krijg je hier meer informatie: https://www.kpn.com/service/mobiel/nl-alert.htm
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Merci @Amadea, zo ver was ik gekomen met onderstaand resultaat. Page not found
No umbraco document matches the url '/nl-alert/instelhulp.aspx'.
This page can be replaced with a custom 404. Check the documentation for "custom 404". This page is intentionally left ugly ;-)
gvrox
4 jaar geleden
De Nokia 230 is geen Android toestel, dat kan het wel eens ingewikkeld maken.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Er kunnen meerdere redenen zijn waarom je een NL-Alert niet hebt ontvangen, bijvoorbeeld omdat je telefoon uit stond, omdat je op dat moment slecht bereik had of omdat je telefoon gebruik maakte van een oud mobiel netwerk (2G of 3G) waarbij het NL-Alert niet altijd wordt ontvangen als je op dat moment belt of internet, of als je telefoon aan het updaten is.
Let op: een NL-Alert is een
landelijke vermiste kinderenalarm, hiervoor moet je je wel aanmelden.
Het NL-Alert is op veel telefoons die in Nederland worden verkocht al automatisch ingesteld.
Op sommige toestellen, zoals de iPhone, moet je dit zelf doen.
Als je er zelf niet uitkomt of nog ander vagen hebt, neem dan contact op met ‘Informatie Rijksoverheid’ via www.rijksoverheid.nl/contact. Je kunt ook bellen naar 1400 op werkdagen van 8.00 uur tot 20.00 uur (lokaal tarief).
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Ben je in het bezit van een Nexus-, Pixel-, Nokia- of OnePlus-toestel of een ander model met een kale versie van Android, ga dan naar ‘Instellingen > Meer… > Noodwaarschuwingen’ en vink daar ‘Extreme dreigingen weergeven’ aan om de noodberichten van de overheid te ontvangen.
Dit vond ik......
Weet niet of het iets is.
Als je idd naar de instelhulp gaat, krijg je melding 404 :-(((((

Het beste antwoord

Aangezien de Nokia 230 ontbreekt op de lijsten instelhulpen NL ALERT van de mobiele telefoons betekent dit dat deze inderdaad nog steeds niet geschikt is voor het ontvangen voor NL ALERT.
Je kunt de instellingen proberen van soortgelijke toestellen, lukt het nog niet dan is jouw toestel niet geschikt/ nog niet geschikt gemaakt dmv een update.
Ben je in het bezit van een Nokia 230 toestel of een ander model met een kale versie van Android, dan kan het zijn dat deze (nog) niet geschikt is voor het ontvangen van een NL Alert.
Ga dan naar ‘Instellingen > Meer… > Noodwaarschuwingen’ en vink daar - Extreme dreigingen weergeven - aan om de noodberichten van de overheid te ontvangen.
Lukt het nog niet voor jouw Nokia 230 dan betekent het dat het toestel niet geschikt is of nog niet geschikt gemaakt is voor het ontvangen van NL Alert dmv een update (die er zeer waarschijnlijk ook niet komt).
https://www.mobiele-telefoons.nl/nokia/230/vraag-en-antwoord/overige-veelgestelde-vragen De http://instelhulp.nlalert.nl/ Ook deze hulp-instelsite opent niet meer.
https://www.smartphone.nl/nieuws/nl-alert-instellen/
https://tweakers.net/nieuws/106497/microsoft-introduceert-goedkope-nokia-230-telefoon-en-dualsim-variant.html
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Inekez1
4 jaar geleden
De Nokia 230 draait op het simpele eigen besturingssysteem, Nokia 30+. Dat is inderdaad niet geschikt om de noodmeldingen op te ontvangen en wordt denk ik ook niet meer bijgewerkt naar een versie die dat wel kan. Het is jammer dat de overheid geen extra service heeft in de vorm van een aanmeldlijst voor meldingen via sms, zodat ook mensen met een oudere eenvoudige telefoon in staat zijn om noodmeldingen te ontvangen.

Andere antwoorden (2)

Zo schakel jij NL-Alert in

De manier waarop je NL-Alert inschakelt, verschilt per merk. De Nationaal Coördinator Terrorisme Bestrijding en Veiligheid publiceerde hier meer informatie over.

Bij Apple gaat dit op de volgende manier:

Navigeer naar Instellingen, Berichtgeving.
Schakel onderaan de optie Noodmeldingen in.
Elke functie die je op je mobiele telefoon gebruikt vraagt in meer of mindere mate batterijcapaciteit. Als je NL-Alert instelt op je telefoon is het effect daarvan op je batterijverbruik beperkt.

Bij Android gaat dit net wat anders:

Navigeer naar Menu, Instellingen, Meer, Nooduitzendingen.
Vink Extreme Dreigingen weergeven aan.
4 jaar geleden
gvrox
4 jaar geleden
De uitleg voor de Nokia 230 ontbreekt hier, ronron1212, dus het antwoord is niet bruikbaar
ronron1212
4 jaar geleden
Geld voor alle telefoons
gvrox
4 jaar geleden
Ah, het is of Apple, of Android ? Dat is niet waar, deze Nokia 230 is geen Android toestel.
ronron1212
4 jaar geleden
Het zit bij elk toestel onder je instelling ook bij de nokia als je het weet geef dan even het antwoord @gvrox
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Bedankt @ronron1212
Mij lukt het i.i.g. niet helaas.
Heb je een Pixel- of Android One-toestel, of een ander toestel met een kale versie van Android, dan ga je naar ‘Instellingen > Apps en meldingen > Geavanceerd > Noodwaarschuwingen’ en vink je ‘Extreme dreigingen weergeven’ aan. Zorg ook dat ‘Vereiste maandelijkse test’ is ingeschakeld. De smartphone is vervolgens juist ingesteld voor NL Alert. Ook OnePlus– en Nokia-toestellen zijn dus standaard juist ingesteld voor NL Alert.
Dit zou dus ook voor jouw NOKIA moeten gelden.
Toegevoegd op 22 maart 2020 19:50: tekst
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Bedankt @elder161
Mij lukt het nu ook niet.