Verschilt per provider:

Tarief vanuit Nederland bellen naar EU-landen
Youfone
€ 0,60 per minuut

Tele2
€ 0,65 per minuut naar mobiele nummers
€ 0,90 per minuut naar vaste nummers

Simyo
€ 0,23 per minuut

Ben
€ 0,51 per minuut

T-Mobile
€ 0,23 per minuut

KPN
€ 0,23 per minuut

Hollandsnieuwe
€ 0,51 per minuut

Robin Mobile
€ 0,09 per minuut

Vodafone
€ 0,25 per minuut
4 jaar geleden
Thecis
4 jaar geleden
De tarieven voor T-mobile en Vodafone kloppen in ieder geval niet (meer). Kan me voorstellen dat het voor de anderen ook verandert is.
Thecis
4 jaar geleden
Nog een aanvulling, de kosten weer gegeven zijn voor een sim-only abonnement. De vraagsteller stelde de vraag voor de kosten zonder een pakket. Je kan er over discussieren of een abonnement wel of niet een pakket is. Ik ben er van uit gegaan dat dit wél onder de paketten valt.
Inekez1
4 jaar geleden
Ik denk ook dat 'zonder pakket' betekent dat er prepaid gebeld wordt. Sim only is een abonnement zonder dat je daarbij een nieuwe telefoon krijgt en maandelijks afbetaalt. Sim only is een pakket dat bestaat uit een belbundel, sms-bundel en databundel. In de (niet recente) bron staat letterlijk dat deze tarieven alleen gelden voor sim-only en dat voor prepaid andere tarieven (kunnen) gelden.
Tegenwoordig heb je geen telefooncellen meer.
Dus kan je ofwel via een kantoor bellen of via je eigen telefoon.

Via een kantoor:
- Tarieven behoren dan vermeld te staan bij (bijvoorbeeld) de ingang.

Via een eigen telefoon.
De vraag was zonder een pakket. Dus dan ga ik er van uit dat je vaste telefonie uit sluit, maar ook een mobiel met een abonnement. Dan blijft er prepaid over.
Een greep uit de 3 groten:
Vodafone: 20 cent per minuut
https://www.vodafone.nl/_assets/downloads/tarieven/actueel/tarievenoverzicht_prepaid_buitenland.pdf

T mobile: 20 cent per minuut
https://www.t-mobile.nl/klantenservice/mobiel/buitenland

KPN: Hetzelfde tarief als in Nederland (net zoals de andere 2), maar het lijkt op de website alsof je er toch een bundel voor nodig hebt.
https://www.kpn.com/prepaid/buitenland.htm
4 jaar geleden
Het hangt van je provider af. Het Europees Parlement heeft regelgeving aangenomen die de maximale kosten van bellen naar andere landen binnen de Europese Unie beperkt tot 23 cent per minuut. Dus meer ben je nooit kwijt. Goedkoper dan 20 cent ben ik niet tegengekomen.
SimonV