Ik heb een Samsung J5, en ben opzoek naar de prullenbak in de fotogalerij. Wie kan mij helpen?

Ik ben namelijk mijn foto's kwijt.

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
7K

Antwoorden (1)

Helaas werkt dit in de galerij op een Android telefoon niet zoals dit op een Windows computer werkt, waarin verwijderde bestanden eerst in een prullenbak geplaatst wordt voordat deze definitief worden verwijderd.

Echter zijn er diverse programma's die verwijderde bestanden/foto's kunnen herstellen. Dit gaat via een computer. Echter zijn veel van dit soort programma's betaald maar hebben vaak wél een gratis probeer installatie met beperkte fictionaliteit. Dit zou je een gokje kunnen wagen. Probeer eens te Googlen naar "recover deleted files android" o.i.d..

Data of bestanden op opslagmedia, zoals flash geheugen in een mobiel of harde schijf/SSD in een computer, zijn pas écht weg wanneer op de plek in het opslagmedia nieuwe data wordt geschreven over de oude restanten heen, 'data overwritten'. Wanneer dit gebeurt kun je deze bestanden (vrijwel) niet terughalen.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Dankjewel voor de reactie, dat ga ik proberen.
VraagAntwoord66
4 jaar geleden
Dat is niet helemaal waar wat je zegt. Op alle nieuwe Samsung toestellen zit een prullenbak ingebouwd waarin je afbeeldingen worden geplaatst na het verwijderen ervan. Ze blijven hier een bepaalde periode in staan en dan worden ze automatisch verwijderd.