Hoe kun je je af melden uit een whapsapp groep zonder dat de melding hiervan tussen de chats komt?

Ik ben lid van een aantal whatsapp groepen. Als iemand een groep verlaat zie ik zelf in deze groepen altijd een melding tussen de berichten: 06... heeft zich afgemeld op "datum".

Bovenaan de groep zie je dan ook iedereen staan die nog lid is. Dat mijn nummer daar op een gegeven moment uit is, als ik me afmeld voor een groep maakt me verder niet uit. Dat is ook logisch. Maar ik vind het niet nodig dat de andere leden kunnen zien op welk moment ik me afmeld.

4 jaar geleden
4K

Antwoorden (1)

Helaas dat kan niet. Of je moet bereid zijn om een nieuw telefoonnummer te nemen.
Het enige wat je kan doen is de groep dempen, dan heb je er geen (nou ja... minder) last van.

1) Open WhatsApp op je telefoon.
2) Open in WhatsApp het groepsgesprek dat je wilt dempen.
3) Tik bovenaan het scherm op de naam van de WhatsApp-groep.
4) Vink de optie 'Stille meldingen' aan.
5) Selecteer de gewenste duur: 8 uur, 1 week of 1 jaar.