Hoe kan een telefoon zonder het pasword zomaar verbinden met ons wifi-netwerk?

We kochten een tweedehandse telefoon, zelfde type van wat ik al heb, een Samsung J5 (2016).
Toen we de wifi van de telefoon aanzetten ging hij vanzelf verbinden met ons wifi-netwerk, terwijl er normaal een toegangscode moet worden ingegeven.
De telefoon stond terug op fabrieksinstellingen toen we hem in huis haalden en kan ook nooit eerder bij ons op de wifi verbonden zijn geweest.

Antwoorden (2)

Doordat je een Google-account hebt gebruikt die je ook op een andere telefoon hebt gebruikt.
En waarmee je dus al hebt ingelogd.

Had je een nieuw google account gebruikt was dat niet gebeurd.
Toegevoegd op 25 april 2019 21:22: tekst
4 jaar geleden
Goeievraagstell
4 jaar geleden
Dankjewel. Daar had ik inderdaad nog niet aan gedacht.
Ritsuka
4 jaar geleden
Ah, ik wist niet dat dit kon. Leuk om te weten.
Waarschijnlijk zijn je netwerk instellen ook gesynchroniseerd met je (Google) account en bij een nieuwe configuratie op een
platform met hetzelfde account, dan zal die dat telkens ook zo uitvoeren.

Je kan precies instellen wat of welke gegevens je wel en welke je niet wilt backuppen. Ik raad altijd aan om al je accounts incl wachtwoorden gewoon ouderwets in een boekje schrijft en veilig opbergt.

https://support.google.com/chromebook/answer/2914794?hl=nl