Hoe kan ik de rechtmatige eigenaar van een gevonden iPhone terugvinden?

Vandaag heb ik in Amsterdam op de grond een iPhone 7 gevonden. Ik bleef bijna 20 min nog even wachten in de hoop dat de eigenaar hysterisch rondzoekend langs zou komen, maar tevergeefs. Ik had echter daarna geen tijd meer om de telefoon bij de politiebureau af te zetten dus ik nam hem maar even met me mee. Batterij was al op toen ik het gevonden had, dus ik wou hem thuis aan de lader steken en met een simlock pincode van '0000' en mijn vingers gekruist erdoorheen komen, zodat de telefoon bereikbaar zou kunnen zijn voor telefoontjes/appjes om zo in contact te kunnen komen met iemand. Helaas wordt er dus eerst om de toegangscode gevraagd, en blijkbaar is iemand anders er druk bezig mee geweest omdat hij direct na de eerste poging meteen voor een uur de hele telefoon blokkeert.
Omdat het engelstalig was ingesteld, vrees ik dat het van een tourist is. Heeft iemand wellicht nog een idee hoe ik de rechtmatige eigenaar zou kunnen vinden? Heb geen Facebook of Instagram oid dus kan niet echt berichtjes plaatsen daarmee...

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.8K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Meldt dat je de telefoon gevonden hebt, dat kan telefonisch, of door langs te gaan bij bureau gevonden voorwerpen. Als je dit telefonisch meldt, kun je de telefoon in bezit houden tot bureau gevonden voorwerpen contact met je opneemt dat de eigenaar zich heeft gemeld en afspreekt met jou en de eigenaar hoe de telefoon terugkomt bij de eigenaar, je hoeft er dus niet voor terug naar Amsterdam.
https://www.amsterdam.nl/contact/gevonden-voorwerpen/
HeerVoldemort
6 jaar geleden
Aanmelden bij: https://www.verlorenofgevonden.nl
Gevonden voorwerpen gaan tegenwoordig niet meer via de politie

Antwoorden (2)

Gewoon wachten is het devies, de rechtmatige eigenaar kan via iCloud berichten sturen en op afstand blokkeren.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Is dit ook mogelijk terwijl de telefoon met simlock vastzit? Want met simlock maakt hij toch geen verbinding met het internet en dergelijke om deze icloud functies te kunnen gebruiken?
Medische ID ontbreekt ook dus ik kan denk ik geen kant meer op..
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
"Is dit ook mogelijk terwijl de telefoon met simlock vastzit?"
Nee, er moet wel iets van een verbinding zijn om dat bericht te kunnen ontvangen.
Ivana
6 jaar geleden
Geef hem toch, eventueel telefonisch, op bij het dichtstbijzijnde politie-bureau waar je hem gevonden hebt. Je hoeft hem dan zelf niet af te leveren. Maar de kans op terugbezorging als er op een politiebureau naar gevraagd wordt is groter, dan dat je gaat zitten wachten en dagen tellen. Dat werkt echt niet.
Staat er als je het toestel aan zet niet een provider in het startscherm ? Dan zou je die kunnen bellen. Die zal waarschijnlijk kunnen zien welk toestel (nr.)er in jouw omgeving recent geblokkeerd is en dan is de eigenaar ook bekend.