Hoe lang doe je gemiddeld met een smartphone?

Ik heb mijn huidige telefoon nu al vanaf juli 2016 (zo'n 20 maanden dus). Hij begon in oktober/november al af en toe vast te lopen en is al eens gerepareerd geweest. Ook laat ik hem af en toe wel eens vallen (inclusief barsten). Ik las dat een telefoon 18 maanden hebben al heel bijzonder is, en dat twee jaar de max is. Hoe zit dat nu precies? Hoe lang gaan telefoons gemiddeld mee en wanneer ben je echt wel toe aan een nieuwe?
Ik heb btw een iPhone SE (goud;p), vanaf juli 2016 dus.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
8.9K
ronron1212
6 jaar geleden
Die van mijn is 36 maanden en doet het nog steeds erg goed die van me vrouw is 5 jaar oud en ook nog steeds goed.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Een kantoorgenoot van mij heeft al meer dan 10 jaar hetzelfde Nokia toestel. Met mijn smartphone red ik dat ook niet helaas.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik heb een LG smartphone, werkt al drie jaar feilloos.

Antwoorden (1)

gemiddeld 2 jaar zou die moeten houden met inclusief 1x vallen. zonder schade 4 tot 6 jaar maar dan moet je om de 2 jaar een nieuwe batterij kopen omdat de batterij zijn kracht doet verliezen op langdurigheid. Pak je een Nokia 8310 , 3310 of een Motorola toestel die gaan 20 jaar mee inclusief wasmachine bestendigd, val bestendigd, tegen de muur gooien bestendigd zijn en de batterij die een week lang mee gaat zonder op te laten. maar dan praat ik over degelijke mobiele telefoons uit 1990. de mobiele telefoons van nu zijn erg kwetsbaar door hun touchscreen, dat zorgt ervoor dat het toestel niet lange levensduur heeft als de oude mobieltjes. dus wees er zuinig op en die kan heel lang mee.