Dat kan, afhankelijk van je instellingen. Er zijn allerlei apps die op de achtergrond hun gegevens willen verversen (weer, aandelenkoersen, enz.) en nieuwe berichten willen ophalen (email, WhatsApp, enz.). Ook kan de telefoon automatisch updates downloaden van apps en het besturingssysteem. Dus ja, zelfs al je je telefoon zelf niet gebruikt dan kan de telefoon data verbruiken.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Niet altijd. Dat kan je allemaal bepalen door instellingen.
Ten eerste is de vraag wat je met data bedoelt.
-Data van je mobiele abonnement
-Data die je verbruikt via Wi-Fi

Je kan beide uitzetten via de instellingen, maar data via Wi-Fi kost je vaak geen extra geld, en kost je ook geen MB's (niet bij Nederlandse internetproviders).