Kan ik smsjes ontvangen als ik mobiel netwerk (4G) en wifi uit zet?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
30.8K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Bedoel je: als ik mobiele gegevens en wifi uitzet. Mobiel netwerk is ook telefonie en SMS.

Het beste antwoord

Als je mobiele data (3g/4g) en wifi uitzet kan je nog bellen en sms'en. Als je je mobiele netwerk uitschakelt (vliegtuigstand) dan kan je niet meer bellen.

Toegevoegd na 1 uur:
En SMS'en

Toegevoegd na 2 uur:
Er zijn 3 dingen hier die we dus moeten onderscheiden.

Wifi. Locatie specifiek.(heeft niets met normale telefonie en sms te maken.)
Mobiel netwerk - 2g - telefoon SMS
Mobiel datanetwerk - 3g/4g - mobiel Internet

Ik neem aan dat vrager wifi en mobiel datanetwerk uitgeschakeld bedoelt. Dan kan je gewoon bellen en sms'en maar niet internetten.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Volgens jou kan je dan nog bellen en SMSen. Bedoelde je noch?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Nee nog. Het kan dan.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Bedankt voor je reactie!
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Maar had ik nu gelijk dat je eigenlijk mobiele data bedoelde ipv mobiel netwerk?

Andere antwoorden (2)

Nee, want je telefoon heeft geen contact meer met de rest vd wereld.
6 jaar geleden
ronron1212
6 jaar geleden
Zonder wifi kan je echt wel bellen en sms versturen. vroeger hadden we nog geen wifi. Je maakt gewoon gebruik van het netwerk en dan kost het geld.
jc54
6 jaar geleden
Nog vroegerder had je ook geen netwerk, alleen telefoonsignaal. Konden we alleen bellen en sms-en.
tinus1969
6 jaar geleden
@jc54, 4G= mobiel netwerk = telefoonsignaal. Toch?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
@tinus 4G is data. SMS en bellen zijn daar niet van afhankelijk. Mobiele gegevens en wifi kan je uitzetten, dan ben je nog steeds bereikbaar via telefoon en SMS. Mobiel netwerk zal een verspreking zijn van de vrager. Als je alles uit wil zetten zal je vliegtuigstand in moeten schakelen.
tinus1969
6 jaar geleden
@MrTomaat, maar is het dan mogelijk om dat apart uit te zetten? Als ik goed kijk; ik kan wel mobiele data uitschakelen, maar dat staat los van 4G/signaal/netwerk. De manier (protocol) waarop mijn telefoon met de buitenwereld communiceert verandert dus niet, alleen vraagt hij dan geen mobiele data.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Wat je apart uit kan zetten (bij een Android teledoon) zijn:
Wi-Fi
Mobiele gegevens (data)
(vandaar dat ik mijn antwoord verlegd heb naar wat de vrager probeert te vragen). Het probleem zit hem in de vraag. Laat ik het anders zeggen. Hoe krijg je mobiel netwerk uitgeschakeld? Bij mij kan dat niet behalve als ik mijn SIM-kaart eruit trek. De vrager moet dus wel fout zitten en mobiele data bedoelen. Over 4G vs telefonie: https://forum.t-mobile.nl/netwerk-347/help-3g-h-h-e-4g-wat-betekent-dat-allemaal-219303 "4G is een data-only netwerk. Dat betekent dat je (voor nu) alleen kunt internetten op het netwerk en voor bellen zal je toestel terugschakelen naar 2G of 3G. Er is wel één groot voordeel: op 3G heeft T-Mobile in de omgebouwde gebieden HD Voice aan staan. Dit betekent dat je een sterk verbeterde geluidskwaliteit zult ervaren! Let hierbij op het volgende:" Ik was dus niet helemaal zuiver over 3G, maar 4G is zeker alleen maar mobiel internet. Dus als jouw telefoon na uitzetten mobiele gegevens nog steeds 4G of LTE aanduidt is dat vreemd (en incorrect lijkt me).
Sms'jes hebben geen mobiel netwerk en wifi nodig. Alleen signaal. Als je het over whatsapp hebt, heb je wel mobiel netwerk nodig of wifi.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
tinus1969
6 jaar geleden
Dat signaal heet 'mobiel netwerk'.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Nee heb het echt over de ouderwetse sms'jes haha..