waarom is de camera op mijn mobiel onscherp?

Ik heb sinds vrijdagavond een onscherp beeld op de camera van mijn telefoon. Hij is niet gevallen ofzo, het enige wat ik kan bedenken is dat er vocht achter de lens zit omdat het een beetje miezerde tijdens het maken van fotos ( eerst nl scherpe fotos daarna ineens onscherp) Zou dit de oorzaak kunnen zijn? Zonee, wat wel? Zoja, wat kan ik er aan doen?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
2.4K
Erna55
6 jaar geleden
Kan er een druppeltje op de lens gekomen zijn, i.p.v. Achter de lens ?
Is de lens vuil ?

Antwoorden (1)

Leg je telefoon in een zip-lock zakje met ongekooktje rijst. Gebruik je ook als je telefoon waterschade heeft!

Toegevoegd na 55 seconden:
Kan onscherp woren doordat het (snachts) vochtig geweest is
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Vergeet die rijst mythe, dat blijkt een hardnekkig misverstand, rijst is namelijk niet zo hygroscopisch als men denkt. Veel beter is dan die zakjes Silica Dry Gel als je het echt goed wilt doen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
"Kan onscherp woren doordat het (snachts) vochtig geweest is"
Maar komt eigenlijk omdat je van een koude (denk aan airco) ruimte naar een relatief warme plek verplaatst. Dit is namelijk standaard ergenis nummer #1 bij fotografen die uit de (airconditioned)hotels komen, en dan in Bangkok(of in ergens anders in Azie) op straat een foto willen maken o.i.d. en dan zien dat de hele zooi beslaat.