Hoe via twee telefoons uit hetzelfde land, een bericht sturen naar een ander land?

Ik zit te overwegen om een Belgische telefoon te kopen (omdat mijn vriendin Belgisch is en net over de grens woont) en ik ben de kosten aan het overwegen.
Zij heeft een Vlaamse mobiel (begint met 04), als ik ook een Vlaamse mobiel koop en ik ben in Nederland. Kan ze dan gewoon mijn telefoonnummer intikken of moet ze dan het netnummer van Nederland ervoor zetten?
En zal die telefoon bereik hebben in Nederland, aangezien mijn huidige telefoon in het buitenland geen bereik meer heeft, wat ook een argument is om die telefoon aan te schaffen.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Reddie
6 jaar geleden
Je stuurt dan toch geen bericht naar een ander land, toch?
En je vriendin kan toch gewoon naar een nummer in Nederland bellen?
Het lijkt me sterk dat je in het buitenland geen bereik zou hebben. In alle landen staan zend/ontvang antennes. Dat is juist de kracht van het mobiele netwerk.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Mijn huidige telefoon heeft geen bereik in Belgie, of kan dat aan eventuele instellingen liggen misschien?
En omdat de kosten van berichtjes sturen nogal prijzig kan zijn, zat ik te overwegen om een Vlaamse telefoon aan te schaffen, dat dat misschien goedkoper was, vandaar. Maar ik ben nog aan het orienteren (vandaar ook de vraag).
Mocht ze dan naar die Vlaamse telefoon een berichtje sturen en ik zit in Nederland, dat het berichtje mogelijk niet aankomt omdat de telefoon zich dan in een ander land bevindt en er geen netnummer voorstaat?
Als dat het geval is, is het nogal omslachtig en dat werkt natuurlijk ook niet. Hopelijk is het helder!
TurfGraver
6 jaar geleden
Of het overkomt zal van abonnement of instellingen afhangen.
Kwa kosten zal de gene met Vlaams nummer in Nederland er extra kosten bij krijgen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
enkel voor de portemonnee zou ik het niet doen, over een week zijn de extra kosten binnen europa toch al verleden tijd.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Volgens mij mogen er vanaf 14 juni geen roamingkosten meer berekend worden. Probleem opgelost. Trouwens altijd internationaal toegangsnummer vermelden bij je contacten. Groet

Antwoorden (1)

Je kan zonder voornummer van de ene belgische telefoon naar de ander ook al bevind de ene zich in Nederland,dit werkt ook in omgekeerde richting of als je dan beide in Nederland bent.