10 dagen OFFline geweest, bestaan er misschien lijstjes met (standaard) compensatie vergoedingen bij de diverse providers?

10 dagen OFFline geweest, is €50 compensatie voldoende?
Lijkt veel, dekt amper dure mobiele gesprekken met pre paid, geen abonnement maar pre paid en dus niet met bewijzen gestaafd te bewijzen. Komt neer op iets meer dan een maand gratis "internet+bellen".
Is compensatie alleen voor geleden financiële verliezen, niet voor ongemak/stress/onbereikbaarheid? Iemand ervaring?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.5K
SimonV
7 jaar geleden
Pas vanaf juli krijg je per storingsdag 1/30 deel van je abonnementsgeld vergoed. Dus € 50,- lijkt me niet slecht, ook al heb je veel meer onkosten gemaakt. https://www.beste-internet-provider.nl/internet-provider/internet-providers-worden-verplicht-compensatie-te-geven-bij-st.html
Inekez1
7 jaar geleden
Mijn persoonlijke ervaring met Online heb je kunnen lezen in je vorige (min of meer zelfde) vraag: 50 euro vergoeding voor onkosten na 3 maanden (!) geen internet en telefoon.
TurfGraver
7 jaar geleden
"dekt amper dure mobiele gesprekken met pre paid"
Dus ze mogen nog van geluk spreken dat je een prepaid abbo had en niet bij iedereen persoonlijk langs moest rijden om hun te spreken....
Compensatie is voor het niet kunnen leveren (maar door jou wel betaald) van HUN dienst.

Het beste antwoord

Elke provider kan zelf beslissen welke compensatieregeling zij hanteren. Dit staat in de algemene voorwaarden van het moment dat jij het abonnement afsloot.

Er komt een wettelijke regeling voor compensatie bij storingen van internet of telefoonabonnement. Die gaat pas in juli gelden. En het houdt in dat je een deel van je abonnementsgeld terugkrijgt. Ben je minder dan 12 uur offline: geen vergoeding. Tussen 12 en 24 uur offline: 1/30 deel van je maandelijkse abonnementsgeld terug. 10 dagen offline: 10/30 deel van je abonnementsgeld terug.

Er is dus geen verplichting voor de providers om ook andere kosten te compenseren. Dat jouw provider dat nu wel (deels) wil doen, is mooi meegenomen.