Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom doet mijn telefoon continu alsof hij aan- en losgekoppeld wordt van de oplader, terwijl dit niet het geval is?

Mijn (net nieuwe) Samsung Galaxy S5 geeft precies om de tien seconden de melding dat hij wordt opgeladen. Anders gezegd: hij doet normaal, tien seconden later geeft hij aan opgeladen te worden, weer tien seconden later is hij weer normaal, enzovoorts. Je kunt er een klok op gelijkzetten. Resultaat: als het scherm in slaapstand staat knippert het continu aan en uit, en je hoort de hele tijd dezelfde melding. Om gek van te worden, en de accu raakt heel snel leeg hierdoor.

Ik heb de batterij al verwijderd en opnieuw geplaatst, meerdere keren opnieuw opgestart, de poort gecontroleerd, maar niks helpt. In mijn ogen een heel bijzonder verschijnsel, maar misschien heeft iemand hier een oplossing? Of toch maar de leverancier bellen?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
20.2K
fremar
7 jaar geleden
terug ermee

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Meteen terug naar de winkel van aankoop. Dit is een defect aan de USB-poort waardoor het toestel continu denkt dat je met de oplader speelt.

Wat vaak een truc kan zijn om er even van af te zijn, is na het opladen de adapter uit het stopcontact te halen, en de USB-connector in de telefoon te laten zitten voor zo'n 10 min.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Precies

Andere antwoorden (1)

probeer eens met een tandeborstel de usb schoon te maken, soms komt er wat vuil op de contactpunten waardoor hij kan aangeven dat de telefoon oplaadt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding