Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb mobiel Huawei P8. Ik wil VR-bril gebruiken. Doet het niet. Krijg melding dat er geen gyroscoop is. Heeft P8 die niet of vergeet ik vinkje ?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
P8 of de P8 lite ? De laatste heeft namelijk inderdaad geen gyroscope, zodat je er geen enkele VR-toepassing mee kunt uitvoeren.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Standaard zit die er inderdaad niet op, maar als ik de fora moet geloven kun je dat wel - virtueel ;-) - voor elkaar krijgen. Je schijnt daarvoor WEL je toestel te moeten rooten (en hoe je dat doet kan ik je helaas niet vertellen), en dat kan weer andere problemen opleveren. Alleen maar doen als je precies weet wat je doet dus, en dat ook heel zeker weet, want het kan gevolgen hebben voor bijvoorbeeld de garantie. (Maar je schijnt hem ook weer te kunnen "unrooten"). En je hebt Android 6 of hoger nodig.

Dan kun je een file downloaden en installeren, waarna je een "virtuele gyroscope" hebt die vrij aardig schijnt te werken voor VR-toepassingen.

https://www.reddit.com/r/pokemongo/comments/4t3z28/psa_for_those_with_a_huawei_p8_lite_how_to_enable/
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding