Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Moet ik mijn nieuwe telefoon accepteren met een gebroken zegeling op het doosje?

Ik heb vandaag mijn nieuwe smartphone ontvangen die ik via eBay uit Engeland heb besteld. Tot mijn verbazing was de zegeling gebroken. Ik heb direct de verkoper gemaild en binnen een paar minuten kwam deze met de uitleg dat ze het doosje hebben geopend om te kijken of alles erin zat. Aan de telefoon en de bijbehorende accessoires kan ik niets vreemds zien, het ziet er allemaal nieuw en ongebruikt uit, maar ik heb toch argwaan. Is het verstandig om de telefoon terug te sturen en een nieuwe te eisen of moet ik de verkoper geloven?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Naar mijn mening een beetje apart. Ik zou de klantenservice of het bedrijf waar je het product hebt aangeschaft contacten en een nieuwe vragen. De oude retour doen. Wanneer ze blijven volhouden dat dit de procedure is, mogen ze het product houden. Een nieuw product is niet voor niets verzegeld...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
je kunt wellicht aan het Imeinummer of serienummer online bij de maker tjekken of het nieuw toestel betreft.
bijv bij Apple kan dit
(Lees meer...)
7 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding