Bestaat er een Android email app waarbij het lettertype voor uitgaande berichten kan worden ingesteld?

Ik ben op zoek naar een uitgebreide Android email app waarmee het lettertype (bijvoorbeeld Arial of Calibri) en de puntgrootte voor uitgaande berichten kan worden ingesteld.
Wat is hiervoor de meest geschikte app?

Toegevoegd na 6 uur:
Met het instellen van het lettertype bedoel ik alleen het lettertype zoals de ontvanger dat leest. Op mijn smartphone mag gewoon het systeemlettertype zichtbaar zijn.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
2.2K
Cryofiel
8 jaar geleden
Bedoel je alleen op jouw scherm, of ook bij de ontvanger?

Antwoorden (1)

Eigenlijk is wat je wilt nooit de bedoeling van e-mail geweest, en daardoor nog steeds lastig te implementeren. Alles is gebouwd op het idee dat de ontvanger de controle over de vorm heeft, niet de zender. Zo kan een slechtziende standaard een grotere letter instellen.

Voor Android zijn er wel apps die wat beter met fonts kunnen omgaan zoals Aqua Mail, maar een garantie dat de ontvanger alles precies zo binnenkrijgt heb je nooit, dat hangt weer van hun systeem af.

Gaat het om meer dan alleen het font dan kom je in de hoek van (HTML) nieuwsbrieven, en daar zijn weer andere tools voor. Als het helemaal moet kloppen voor alle ontvangers dan moet je je uitgaande mails ontwerpen en bouwen als pdf, en versturen als bijlage.