Mijn mobiel laadt niet of slecht op. Wat kan ik doen?

Vorige week crashte mijn Samsung galaxy core prime helemaal. Eerst laadde hij alleen nog maar op als ik mijn mobiel opnieuw opstartte en dan stopte die na een paar minuten weer. Later deed het aan/uitknopje het ook niet meer en weer later het 'homeknopje'. Op een een of andere reden deed alles het de volgende dag wel weer. Tot gisterenavond..... Ik wilde mijn mobiel opladen, maar deed niks. Ook niet toen ik hem opnieuw opstartte. Later kwam ik erachter dat mijn mobiel het wel in stukjes deed als die uit stond. Wel erg vervelend, want zo kan ik geen wekker zetten. Vandaag legde ik mijn mobiel aan de oplader toen hij aan stond en er gebeurde niks. Dacht ik. Normaal gesproken trilt mijn mobiel even als ik de oplader aansluit. Nu niet meer en zegt ook niet dat hij aan het opladen is en er gebeurt ook niks. Maar toen ik mijn mobiel opstartte, was hij bijna opgeladen. Heeft mijn mobiel wel opgeladen, maar geeft hij dat niet meer aan? Of is die nu 95% een fout?

P.S. mijn mobiel heb ik nog maar 3/4 maanden.

Toegevoegd na 3 minuten:
Ook blijft mijn mobiel, wanneer die in de oplader zit, steeds op hetzelfde percentage, terwijl het normaal gesproken zou afnemen.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

1. Probeer een andere oplader, werkt deze wel?
2. Haal de batterij uit de telefoon en bekijk of deze bol staat.
3. Je hebt minimaal 2 jaar wettelijke garantie op je mobiele telefoon. Ik raad je dan ook aan om terug te gaan naar de verkopende partij. Zij zullen je toestel dan moeten repareren of om moeten ruilen voor een andere die wel goed functioneert.