Als ik een ipad air 2 koop in Australië krijg ik daar dan problemen mee als ik straks terug ben in Nederland?

Alleen de stekker is anders natuurlijk maar ik heb nog een oude oplader van mijn oude (nederlandse) ipad. Die kan ik gewoon gebruiken toch??

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.1K
Ritsuka
8 jaar geleden
Mogelijk problemen met garantie als hij kapot gaat.
En je hebt kans dat je oude oplader niet sterk genoeg is

Het beste antwoord

Het is geen problerm om je eigen stekker te gebruiken . Je kan ook verloopstekkers kopen . Alleen uitkijken met de douane. Je mag tot een bepaald bedrag invoeren. Voor de rest geenn probleem
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ja ik las iets over die invoerrechten. Maar hoe kunnen ze dat controleren? Ik mag toch gewoon mijn ipad (uitgepakt omdat ik hier nog 5 maanden blijf) meenemen als handbagage. Sommige mensen nemen ook hun macbook mee en die is ook veel waard? Moet je dat dan echt aangeven. Ik had hier naar toe in mn handbagage mn laptop, ipad en mobiel. Hoe kunnen ze ooit controleren of ik mijn ipad in australie of in nederland heb gekocht?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Je mag tot naar ik meen 430 euro vrij invoeren dit is wel na te zien op de belasting site. Anders betaal je 21% btw over het gehele bedrag. Maar je kan hem idd meenemen als in nl aangeschaft na 5 maand lijkt mik dit geen probleem. Mocht je wel gepakt worden krijg je een boete

Andere antwoorden (1)

Apple's garantie is wereldwijd tot 2 jaar na activatie indien gekocht bij een Apple Store (ik raad je dan ook aan om gewoon naar een Apple Store te gaan).
Bij aanschaf van AppleCare verleng je de wereldwijde garantie tot 3 jaar en kan je ook in andere winkels een iPad kopen.
In alle andere gevallen ( dus zonder AppleCare en zonder dat je de iPad in een Apple Store hebt gekocht) is het 1e jaar garantie wereldwijd en 2e jaar garantie alleen in land van aanschaf.
Voor de rest oppassen met de douane en bijkomende kosten.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ja ik las iets over die invoerrechten. Maar hoe kunnen ze dat controleren? Ik mag toch gewoon mijn ipad (uitgepakt omdat ik hier nog 5 maanden blijf) meenemen als handbagage. Sommige mensen nemen ook hun macbook mee en die is ook veel waard? Moet je dat dan echt aangeven. Ik had hier naar toe in mn handbagage mn laptop, ipad en mobiel. Hoe kunnen ze ooit controleren of ik mijn ipad in australie of in nederland heb gekocht?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Als je met de doos aankomt kun je ze echt niet laten geloven dat je die iPad in Nederland hebt gekocht.
Als je nou de doos weggooit en alleen de iPad en stekker meeneemt kan je er misschien door maar let wel op dat de boetes hoog zijn.
Ik zou het gewoon aangeven omdat je daarmee voorkomt dat je nog verdere problemen krijgt.
Utrecht
8 jaar geleden
Het werkt andersom: het is aan jou aan te tonen dat je de apparatuur niet in het buitenland hebt gekocht. Dus bijv. door van duurdere spullen een scan van het aankoopbewijs (online) te bewaren.
Vaak is overigens aan de serienummers ook te achterhalen in welk land/werelddeel het apparaat is verkocht.
Maar inderdaad gewoon in je handbagage steken en doen of je neus bloed.