Waar zijn PUK-, PIN- en ICCID-code voor?

Waarvoor heb je deze codes nodig? PIN, PUK en ICCID?
Geen abonnement, ik bel alleen maar pre-paid.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
2.7K

Het beste antwoord

De pincode is het wachtwoord dat op jou simkaart staat, dit vul je in als je hem in je mobiel steekt. (en meestal als je hem opnieuw opstart)

De PUK code vul je in als je simkaart geblokkeerd is omdat je 3x een foute pincode hebt ingevoerd.

de ICCID is een unieke code waarmee je simkaart internationaal geïdentificeerd kan worden
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Jaspro, je was me nét voor. Ik heb mijn identieke antwoord weer verwijderd.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@Gesp Heb nog nooit een wachtwoord gebruikt om het te blokkeren, dus PIN-code niet nodig. Ergo heb ik de PUK-code ook niet nodig. ICCID, waarom zou mijn sim-kaart internationaal geïdentificeerd moeten worden?
Bel pre-paid, heb geen [duur] abonnement in gebruik. Dus is er een reden voor mij om dit te gebruiken?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@Jaspro101 Sorry, was natuurlijk voor jou bedoeld! :-))
Amadea
8 jaar geleden
Ik heb wel een pincode en een vergrendelingscode op mijn mobieltje met prepaid tegoed staan. Voor het geval dat iemand het toestel ongevraagd pakt om ermee naar verweggistan te gaan bellen. Dat kan nu niet gebeuren.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
De PIN code kan je zelf instellen, en de ICCID is nodig omdat de zendmasten anders niet weten wie jou simkaart is, zo word ook je nummer geïdentificeerd.
Jaspro101
8 jaar geleden
Zoals al gezegd wordt het ICCID alleen gebruikt om je telefoon te identificeren. Achter jou account op goeievraag.nl zit waarschijnlijk ook een uniek nummer. Dit gebruik je zelf niet maar wordt alleen gebruikt om te kijken wie je bent
Castle
8 jaar geleden
Plusje voor je correct antwoord.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ook bij prepaid heb je deze codes, meestal is de PIN-code 0000.