hoe kan je apps in android rankschikken?

Ik heb apps verwijderd en toegevoegd. In mijn apps scherm (Inmiddels 5 pagina's) zijn de meeste pagina's niet meer volledig gevuld met apps.
In verband met efficientie, wil ik graag maar 3 of 4 pagina's met apps hebben. Hoe kan ik deze rankschikken?

Aanvullende informatie:
- Android Lollipop (sinds kort)
- Samsung Galaxy S4

Als ik apps probeer te verplaatsen, kan ik het alleen naar de "desktop" zetten, niet ergens anders in het apps-scherm.

8 jaar geleden
2K

Antwoorden (1)

Ga naar het apps-scherm. Klik daar op de drie puntjes rechtsboven. Kies nu 'Bewerken'.

Vanaf nu kun je je apps met je vinger naar de juiste plek verslepen: zet je vinger op een app en houd hem daar. Nu kun je de app met je vinger verslepen. Naar een andere plek op hetzelfde scherm, of naar een ander scherm door de app naar de linker- of de rechterkant van je scherm te verslepen.

Als je wilt kun je nu ook mapjes maken om bij elkaar horende apps in hetzelfde mapje te zetten.

8 jaar geleden
Thecis
8 jaar geleden
Hoi Cryofiel, Dank voor het snelle antwoord. Echter heb ik geen 3 puntjes in de rechterbovenhoek (ook niet links, alleen 5 vierkantjes onderin, ofwel de pagina's). Wellicht is het een instelling om daar iets van opties te zien. Enig idee?
Cryofiel
8 jaar geleden
Hee, da's gek... Ik heb die drie puntjes altijd gehad. Die komen zo ongeveer overeen met het menuutje dat je in Windows krijgt als je met de rechter muisknop klikt. Heb jij een andere manier om zo'n "opties-menu" tevoorschijn te toveren? Kun je misschien n de instellingen iets aanvinken? Ik heb zelf Developer Mode aangezet op mijn Samsung (dat zit ook nogal verborgen), maar die drie puntjes en de mogelijkheid de app-schermen te bewerken had ik al voor die tijd.
Thecis
8 jaar geleden
ik ben eigenlijk zelf nooit zo heel erg met Android bezig geweest. Hoe zet je developer Mode aan? Wellicht dat het bij mij kan helpen.
(nu moet ik ook bekennen dat ik een dochter heb van 2 die heel graag op knopjes / icoontjes drukt. Misschien heeft zij iets gedaan dat het weg is. Ik kan me alleen niet herinneren dat ik het wel gehad heb).
Cryofiel
8 jaar geleden
Je kent vast wel de single-click en de double-click. Maar ken je de hepta-click al? ;-) Je moet zeven keer "klikken" op het Build Number van je Android-versie. Zie deze uitleg (voor 4.2, maar voor Lollipop werkt het op dezelfde manier):
http://www.theandroidsoul.com/android-4-2-developer-mode-is-a-tricky-thing-heres-how-its-done-24198/
Thecis
8 jaar geleden
Nee, die kende ik nog niet.
Maar in Lollipop werkt het inderdaad op dezelfde manier. Zojuist bevestigd.
Thecis
8 jaar geleden
@Cryofiel Helaas is het nog niet gelukt om "de 3 puntjes" te verkrijgen. Het sorteren is dus ook nog niet gelukt. Mocht je nog geniale invallen hebben, hoor ik het nog graag :p