Waar zijn CHANNEL_26877 en 4881 voor op mijn Samsung Galaxy S1?

Ik kwam het tegen toen ik de NL Alert melding in wilde stellen.
Onder berichten, menu toets, instellingen en dan kanaalconfiguratie bij infobericht kun je het kanaal instellen (919)
Maar daar stonden ook al 2 kanalen, die mij niet bekend voorkomen, CHANNEL_26877 en CHANNEL_4881
Waar zijn deze 2 voor? ze stonden al aangevinkt.

Toegevoegd na 3 minuten:
Screenshot toevoegen is ook eindelijk gelukt.

Picture for question
Ritsuka
9 jaar geleden
1.8K

Antwoorden (1)

Ik heb helaas geen lijst kunnen vinden van de kanaalnummers.

Infoberichten worden o.a. gestuurd als je naar het buitenland gaat, of als je geabonneerd bent op een sms service via je provider (niet te verwarren met normale sms services). Kanalen 1 t/m 999 kunnen worden ingesteld door de gebruiker. Kanalen boven de 999 kunnen alleen (Over The Air) geactiveerd worden door een provider.

De bekende kanalen zijn NL-Alert (919) en NL-Info (519).