Wat is een achtergrondactiviteit ?

Ik heb een nieuwe iphonegekregen dus ik wil apps eropzetten
Bij de app store maar bij gebruik geeft ie aan dat de app store 57%
Gebruikt van mijn batterij

Bij mijn ipad is dat 3%

Iemand die me kan helpen ?

Toegevoegd na 1 minuut:
Bij mijn iphone staat achtergrondactiviteit

Bij mijn ipad niet

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
3.8K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik weet niet wat je bedoelt . Maar mogelijk geeft je iPhone aan dat hij nog bezig is . Met overzetten van gegevens . Mijn iPhone was vrij snel klaar om te gebruiken maar was nog zo 24u Bezig ( slecht , gestoord internet ) . Dus laat hem met rust en als hij klaar is kan je weer nieuwe dingen laden . Maar ?

Antwoorden (2)

Een achtergrondactiviteit is een app die je hebt openstaan. App store gebruikt zoveel procent omdat je al bepaalde vaste apps erop hebt staan waarschijnlijk.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als je bijvoorbeeld een messaging app zoals Whatsapp open hebt staan op de achtergrond blijft deze app bij de server controleren voor nieuwe berichten, wat natuurlijk stroom kost. De App Store, als je automatische updates aan hebt staan en veel apps hebt, downloadt veel data op de achtergrond wat ook veel stroom kan kosten. Dit kan je oplossen door te gaan naar Instellingen>iTunes en App Store en daar het schuifje naast Updates naar links te schuiven. Apps die nog op de achtergrond aan staan kan je ook sluiten door dubbel op de thuisknop te drukken (of op een iPad met 4-5 vingers omhoog te vegen), en daar alle apps omhoog te vegen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Op een oudere versie van iOS zijn de stappen om apps te sluiten hetzelfde, maar in plaats van ze omhoog te vegen houd je de iconen ingedrukt. Dan verschijnt er een rode cirkel met een wit horizontaal streepje in de linkerbovenhoek. Daar tik je op, en de app wordt gesloten. Maak je geen zorgen, de app blijft nog gewoon op je apparaat staan dus de volgende keer dat je hem nodig hebt kan je hem gewoon weer openen.