Het ontgrendelknopje van mijn mobiel is kapot, doordat iemand tegen mijn mobiel aanstootte, waardoor hij is gevallen. Valt dit onder garantie?

Mijn ontgrendelknopje van mijn mobiel is kapot, doordat iemand tegen mijn mobiel stootte waardoor hij viel. Nu zit dat knopje ingedrukt (vast) waardoor mijn mobiel de hele tijd aan en uit gaat. Als ik dit laat maken, valt dat onder garantie?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je zou het als laatste redmiddel ook kunnen proberen te declareren bij je inboedelverzekering!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Of je kan de persoon die er tegen aan stoote aansprakelijk stellen door middel van zijn/haar WA verzekering

Antwoorden (2)

Nee, in principe vallen onder de garantie enkel gebreken die niet door fabrieksfouten zijn ontstaan aan de telefoon, of als de telefoon al kapot is aangeleverd. Tenzij je een aanvullende verzekering hebt op je telefoon, daar valt valschade vaak wel onder.

Toegevoegd na 1 uur:
het woordje "niet" moet uit de eerste zin worden gehaald, dan klotp het weer.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dit lijkt mij gewoon een WA (Wettelijke Aansprakelijkheid) kwestie. Als jij de dader aansprakelijk stelt voor de schade zou dat in principe vergoed moeten worden door de verzekering. Laat de "dader" daar even naar informeren bij zijn/haar verzekeringsmaatschappij.