Hoe krijg ik mijn contacten terug op Iphone?

inds een aantal dagen heb ik opeens alle contacten van mijn dochter op mijn Iphone (5c) staan. Ik weet niet hoe ik de contacten weer terug kan krijgen en dit is erg vervelend.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Even terug naar de winkel waar je hem hebt gekocht. Deze kunnen dit vaak zo oplossen
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Niet nodig. Inloggen met je eigen Apple-ID op je device is voldoende. Kun je helemaal zelf. Zie mijn antwoord.

Het beste antwoord

Waarschijnlijk heb je de telefoon aangesloten op de computer van je dochter, of was iTunes nog ingelogd op het account van je dochter.
Sluit de telefoon aan op de computer waar je de eerste installatie hebt gedaan en zorg dat iTunes is ingelogt op je eigen apple account.
Daarna is het een kwestie van synchroniseren, let wel op, wanneer je de telefoon niet meer had aangesloten na installatie en dus de contacten niet had gesynchroniseerd met de computer, en ook geen gebruik hebt gemaakt van iCloud dan ben je ze helaas kwijt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb mijn Iphone helemaal niet aangesloten op de computer, ook niet toen ik al mijn contacten nog had. Ondanks dit zal ik het proberen. Alvast bedankt!

Andere antwoorden (1)

Je telefoon is waarschijnlijk ingelogd met het Apple-ID (account) van je dochter.

Als in de instellingen naar "iTunes en App Store" gaat staat bovenaan het Apple-ID waar je op bent ingelogd. Als je hier op tikt kun je uitloggen en weer inloggen op je eigen ID. Als het goed is krijg je nu weer je eigen contacten etc. terug.

Als je samen met je dochter dezelfde pc gebruikt is het goed om wanneer je iTunes opstart eerst te controleren welk account er is ingelogd. Dit doe je door in iTunes te klikken op iTunes Store, links bovenaan staat wel account op dat moment is ingelogd. Pas als je in iTunes het juiste account hebt ingelogd sluit je je iPhone aan. Na gebruik log je je account weer uit zodat je dochter niet per ongeluk jouw gegevens kan gebruiken (niet alleen contacten maar ook berichten, mailgegevens, gekoppelde creditcards etc.).
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb mijn Iphone helemaal niet aangesloten op de computer, ook niet toen ik al mijn contacten nog had. Ondanks dit zal ik het proberen. Alvast bedankt!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Misschien je dochter jouw iPhone in handen gehad en, eventueel per ongeluk, ingelogd met haar account?