Ligt de custom kernel aan je rom of aan je telefoon?

Ik heb een huawei ascend g510 met CyanogenMod 11 (custom rom)
ik heb gelezen dat je je batterijverbruik kan verbeteren d.m.v een custom Kernel, alleen nu wil ik weten of ik mijn kernel moet zoeken op basis van mijn rom of mijn telefoon of natuurlijk beiden.

graag antwoord, bedankt

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Het beste antwoord

Met kernel wordt het basissyteem van je besturingssysteem bedoeld. Dit is dus afhankelijk van je ROM. Op een ROM staat immers het besturingssyteem, wat je telefoon precies aan kan is dan weer afhankelijk van je hardware.