Kan je iemand traceren door zijn of haar telefoon?

Kan je iemand doormiddel van zijn/haar mobiel traceren, zoja heeft iemand daar een link/app van

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
381.8K
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Zoek mijn iphone kan iemand traceren als diegene online is, of kan de laatste locatie van de telefoon achterhalen
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Ja het is mogelijk, alleen dit wordt meestal beschermt door de wet
Amadea
4 jaar geleden
Alleen als die persoon in het bezit is van een smartphone. Bij een vaste telefoonverbinding en bij een eenvoudig mobiel toestel is dit onmogelijk.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Het kan NIET, als je geen toegang hebt tot de telefoon die je wil traceren.
Het kan WEL, als jij zelf toegang hebt tot die telefoon en/of toegang tot de gekoppelde cloud account/ applicaties, op die manier kan je er een app op installeren, die jou informatie van de telefoon door geeft.
SentWierda
2 jaar geleden
De vraag gaat over het traceren van een persoon (iemand), niet over het traceren van iets (een mobiel).
Leg eens hoe hoe je iemand buitenshuis kunt traceren terwijl de telefoon (mobiel) thuis ligt. Andersom mag ook.
Leg eens uit hoe je iemand kunt traceren die thuis is, terwijl de telefoon (mobiel) op het werk ligt.
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Er zijn tal van locatortoepassingen die u op Facebook kunt vinden. Je kunt ze gemakkelijk krijgen in de App store (iPhone) of Playstore (Android). Installeer ze en laat uw doellocatie achterhalen door een telefoonnummer toe te voegen.

Antwoorden (12)

Ja, je kan iemand zijn telefoon traceren. Als je een Android telefoon heb kan je dit doen door online op je google account in te loggen. Dit kan je doen via Android device manager van google.

Er bestaan ook apps voor de telefoon waarmee je je telefoon kan traceren. (Helaas weet er zo 123 niet eentje uit me hoofd) deze moet dan wel op de mobiel van wie je wilt traceren worden geïnstalleerd

Toegevoegd na 53 seconden:
Je moet op het google account inloggen die aan de telefoon is gekoppeld
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat werkt niet wanneer je geen WiFi aan hebt of 4G, 3G, enz....
SentWierda
3 jaar geleden
De vraag is: kan je iemand traceren door zijn of haar telefoon?
Dit antwoord (Ja, je kan iemand zijn telefoon traceren) gaat over iets anders. Dit antwoord gaat over de telefoon (een ding), niet over iemand (een persoon).
Dit antwoord heeft dus niet betrekking op de vraag.
Ja dat kan. Door met het inlogaccount van diegene in te loggen op de site van de desbetreffende app. Hiervoor heb je wel zijn/haar inloggevens nodig. Vandaar uit kun je altijd traceren.

Dit zijn zogeheten Anti-heft apps, maar zit tegenwoordig ook vaak bij de anti-virus app. Zoals AVG, Avast en Prey.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nee dit kan niet, zelf de politie komt niet verder dan een indicatie in welke omgeving de gsm zich bevindt. Wel bestaan er tegenwoordig apps waarmee je aan de hand van je gps locatie met je vrienden kunt delen waar je je bevindt. Je kunt dan op maps zien wanneer een bekende in de buurt is. Ik ken de exacte app niet volgens mij is hij van Apple. Je kunt dan enkel de lokatie zien van mensen die hebben ingesteld dat ze hun locatie met jou willen delen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Een telefoon is altijd te traceren, zelfs als de simkaart eruit is gehaald. De telefoon moet dan wel aanstaan. Dit houdt niet meteen in dat een persoon altijd is te vinden, de locatie van de telefoon kan verschillen van de locatie van de persoon op dat moment. De politie en geheime diensten kunnen op deze manier mensen traceren, hiervoor moet de rechter wel eerst toestemming geven.

Je eigen telefoon kun je traceren door middel van daarvoor geschikte apps. Ik adviseer je de apps van Google of Apple te gebruiken (hangt er vanaf welk besturingssysteem je gebruikt). Wel moet je jouw telefoon registreren. Het is niet mogelijk om de telefoon van een ander te registreren met jouw account zonder zijn of haar toestemming. Je kunt ook een "onafhankelijke" app downloaden in de Playstore/Appstore, gemaakt door een ander bedrijf dan Google of Apple, maar dit raad ik je niet aan.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
SentWierda
5 jaar geleden
Wat de politie en geheime diensten betreft: in veel gevallen kan een mobiele telefoon tot 14 meter nauwkeurig worden gelokaliseerd. Dit is gebleken bij de opsporing van een mobiele telefoon tijdens een recente vermissingszaak in Friesland.
Als je een iphone hebt en hetzelfde account gebruikt als degene die je wilt traceren kan je dat makkelijk doen via zoekmijniphone.nl
Bij ons thuis bijvoorbeeld maakt iedereen gebruik van hetzelfde account en via die site krijg je een overzicht met waar iedereen zich bevindt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
SentWierda
3 jaar geleden
De meeste mensen hebben niet een iphone.
Als het om een Androidtelefoon gaat dan zou je een app als Cerberus kunnen gebruiken: https://www.cerberusapp.com/
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Je kan iemand's telefoon niet zomaar traceren, zelfs de politie kan dit niet zomaar die kan het alleen via de rechter.
Maar er is wel een mogelijkheid..
Voor een android toestel
Log in op het Google account dat aan die telefoon gekoppeld is. Je heb dan de mogelijkheid om je telefoon te zoeken
Je kan dit ook met een Samsung account doen maar dat is lastiger want je moet dit toestemming hebben gegeven om dit te kunnen te doen
Voor en iPhone
Zoek mijn iPhone
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Op iedere iPhone staat automatisch de 'zoek vrienden' app. Daarmee kan je mensen die ook een iPhone hebben en in je contacten staan traceren.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Als je een Apple telefoon hebt kun je naar instellingen gaan, dan op je naam bovenaan klikken en daar staat dan: ‘stel delen met gezin in’. Degene waarvan je de telefoon wil traceren moet dan ook een IPhone hebben. Je kunt hem/haar dan een uitnodiging hiervoor sturen en als diegene de uitnodiging accepteert, kun je elkaars telefoon traceren.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Het kan NIET, als je geen toegang hebt tot de telefoon die je wil traceren.
Het kan WEL, als jij zelf toegang hebt tot die telefoon en/of toegang tot de gekoppelde cloud account/ applicaties, op die manier kan je er een app op installeren, die jou informatie van de telefoon door geeft.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Je kan via Google maps altijd vragen of diegene die je wilt lokaliseren zijn locatie met je wilt delen. Die telefoon zou dan wel altijd bereik moet men hebben middels WiFi of data. Ook in Facebook kan je dan soms mensen volgen. En bij Snapchat moet dat handmatig uitgezet worden als hij of zij dat niet wil. Natuurlijk moet het bij beide app’s iemand zijn uit je vriendenlijst. En ten aller tijden zal de locatie van deze telefoon aan moet staan. Als dat niet het geval is, is het wettelijk niet toegestaan om iemand te ‘volgen’ zonder een rechterlijke uitspraak.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Ja, het is mogelijk om iemand te traceren via zijn of haar telefoon, mits de locatiediensten zijn ingeschakeld en de telefoon is verbonden met een netwerk. Er zijn verschillende manieren om iemands locatie te achterhalen, zoals via GPS-tracking of via mobiele netwerkgegevens. Het is belangrijk om hierbij rekening te houden met privacywetgeving en alleen toestemming te vragen voor het traceren van iemands locatie wanneer dit noodzakelijk is, bijvoorbeeld bij vermissingen of noodsituaties. Als je op zoek bent naar een nieuw telefoonabonnement, kun je telefoonabonnementen vergelijken op websites zoals Zeker.com om zo de beste deal te vinden voor jouw situatie.