Kan ik een Jack (3,5mm) microfoon in mijn Iphone doen maar ook nog geluid krijgen?

Want wanneer ik dat doe, dan doet ie het geluid naar de koptelefoon, (die niet er is) want ik heb alleen een 3.5mm microfoontje erin..

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
8.5K

Het beste antwoord

het grote probleen is dat de normale microfoonaansluiting (3,5mm) de signaalverbinding aan de tip zit en de aansluiting bij de IIphone aan de tweede ring.
Dat betekent dat de microfooningang bij het gebruik van een stereo koptelefoon kortgesloten wordt en bij een Iphone koptelefoon met mike de top rechts signaal rechts of mone is, de eerste ring signaal links koptelefoon en de tweede ring input mike is, de laatste ring is de gezamelijke massa.
Om stroom te sparen schakelt de inwendige 3.5mm contraplug de luidspreker van de I phone uit, deze gebruikt relatief veel energie.
Je zou dus een aftapping moeten maken vanaf de tweede en laatste ring voor je microfoon.zolang deze echter geen plug "voelt, houdt je telefoon de inwendige microfoon in stand.
Veel wordt mechanisch gedaan door de ingenieuze 3.5mm aansluiting, hij maakt en verbreekt contacten zodra je er een plug in doet.
In theorie zou je dus een verkorte plug met alleen de derde en vierde ring moeten inbrengen maar die zijn niet in de handel.

Toegevoegd na 1 minuut:
Daarbij laat ik de tip als eerste ring tellen.......
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ja op het moment dat jij de plug erin doet verbreekt de telefoon de verbinding naar de speaker dat is niet te veranderen
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De 3,5 mm aansluiting van een iPhone is voor headsets of koptelefoons, een losse microfoon heeft geen zin. De aansluiting werkt met 4 verbindingen: voor koptelefoon is de tip links, de ring rechts en de test van de plug verbindt de andere twee contacten zodat de iPhone de eigen speaker uitschakelt. Bij een headset mét microfoon is de microfoon aangesloten tussen de laatste twee contacten, de 3,5 mm plug heeft dan ook twee ringen i.p.v. de enkele bij een koptelefoon. Behalve de microfoon wordt ook de schakelaar via deze extra contacten aangesloten waarmee je de telefoon kunt bedienen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ja maar hij bromt wel soms bij mij
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Apple heeft een speciaal tussenstukje gecreëerd waarmee je een microfoon, gitaar... kunt aansluiten met ook een output die je aan een externe speaker kunt vastmaken.
Hier is een site:
http://www.keymusic.com/be/item/ik-multimedia-irig/