Heeft het weer invloed op de gps connectie van je telefoon? Ik had gisteren een hele slechte connectie (regen)

Ik gebruik mijn oude telefoon (LG Optimus L3) als gps tijdens het hardlopen.
Maar gisteren had hij erg veel problemen, continue gps verbinding kwijt.
Is deze telefoon kapot aan het gaan? Normaal heeft hij perfecte verbinding.
Of kan het door het weer komen? Het was gisteren wat regenachtig.

Toegevoegd na 1 dag:
Blijkbaar was het de regen, want vandaag deed hij het weer goed.

Ritsuka
10 jaar geleden
3.3K

Het beste antwoord

Bewolking blokkeert de GPS ontvangst evenals bomen muren en plafonds. Over het algemeen kun je wel zien of de ontvangst goed is en hoeveel satelieten er beschikbaar zijn. Het hangt af van de gps antenne en de gevoeligheid van de chipset in hoeverre je last hebt van slechte ontvangst. In de praktijk verschilt dat per telefoon, maar is het tegenwoordig beter dan een jaar of vier geleden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Hallo Ritsuka,

Alle radiotelecommunicatie staat onder invloed van de weersomstandigheden. Misschien herken je het wel van een verminderde ontvangt op je autoradio als je door een fikse regen-/onweersbui rijdt.
Maar dat je "erg veel problemen" ervaarde bij "wat regenachtig" weer, past niet bij elkaar. Ik vermoed dus dat er helaas meer speelt dan alleen een paar kleine regendruppeltjes...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ritsuka
10 jaar geleden
hij deed het wel, maar elke keer maar eventjes, telkens gps signal lost, even daarna weer verbinding etc.
Ik doe mijn telefoon wel altijd in een waterdicht zakje als ik weet dat het kan gaan regenen.