Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe zit het met datakabels gebruiken die eigenlijk voor andere typen/merken Smartphones zijn?

(Met 'datakabel' duid ik op een kabel met twee verschillende USB-uiteinden, waarme je informatie van je Smartphone naar je PC over kunt zetten. In dit geval betreft de Smartphone een Samsung Galaxy Advance).

Ik vraag me namelijk af of het uitmaakt of je een kabel van het ene type Samsung Smartphone gebruikt voor een ander type Samsung. Of sterker nog: kan je een datakabel gebruiken zolang het past in je telefoon en PC?

Ook zou ik hierbij willen vragen in hoeverre het gebruik van een andere oplader uitmaakt. Dus of je een oplader van het ene type Samsung voor een ander type kan gebruiken. Of zelfs verschillende merken opladers en telefoons kan gebruiken (wat ik niet verwacht).

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
944

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het maakt inderdaad niets uit.
Bijv. een Sony-oplader of datakabel kan voor elk merk telefoon gebruikt worden, mits de telefoon dezelfde aansluiting heeft (tegenwoordig allemaal Micro-usb).

Tegenwoordig is bij vrijwel alleen Apple de aansluiting afwijkend ten opzichte van de meeste smartphones. Dan heb je dus een speciale oplader of datakabel nodig.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding