Mijn Whatsapp is bijna verlopen, alss ik het nu verwijder en opnieuw installeer, moet ik dan geld betalen of krijg ik het dan weer 2 jaar gratis?

Toegevoegd na 36 minuten:
Er staat bij instellingen dat hij 4 maart verloopt, en dat het daarna 80 cent per jaar gaat kosten.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.4K
Ritsuka
10 jaar geleden
Gewoon laten staan, verlengd vanzelf
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bij mij was het na het installeren gratis :)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bij mij is het al 3 jaar gratis. Nog nooit betaald. Gewoon laten staan, niet verwijderen, en na 4 maart maar eens zien wat er gebeurt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Idd ritsuka. Gen over je heen laten komen. De volgende dag doet hij het weer net zo goed!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@88Koentje88, dus het kan aan je telefoon liggen? Ik heb een Samsung GS1 en GS2 gehad, en sinds een half jaar de GS4. Zou het dan aan het merk liggen denk je? Of aan het model?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb er geen idee van hoe lang ik het al heb. Ik dacht dat je met een ander telefoonnummer weer voor een hele tijd gesteld was.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Thanks, ik zal wel gewoon afwachten en dan zie ik het wel haha

Antwoorden (4)

Het blijft gratis ook al krijg je van die door stuur berichten dat het geld gaat kosten, dat is niet waar gewoon op je mobiel laten staan.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee, het staat bij instellingen, en dat ik daarna per jaar moet betalen.
Voor android geldt, na whatsapp een jaar gebruikt te hebben wordt om een kleine vergoeding voor gebruik gevraagd. Deze kan je betalen via bijvoorbeeld Paypall. Sommige providers bieden ook de mogelijkheid om via je abonnement te betalen. Je krijgt nooit reclame oid, en het bedrijf moet zijn kosten wel dekken. Zonder betalende klanten kan dat niet. Bedenk bovendien dat de vergoeding veel lager is dan toen je een sms'je stuurde. Dit koste 1 tot soms wel 25 cent per bericht. Voor een uitleg hoe je moet betalen etc kan je kijken op de site van whatsapp.com
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het leuke van dit soort premium apps is dat ze bij de eerste installatie zich nestelen in het systeem van de smartphone waardoor je de app nooit helemaal verwijderd als je daarvoor kiest.
Bepaalde onderdelen van de app blijven aanwezig om jouw telefoon te kunnen identificeren als je de app later weer opnieuw installeert.
De data die achterblijft bevat ondermeer je rechtenstatus en wordt tijdens de herinstallatie van de app meegenomen om vast te stellen of je de app nog gratis mag gebruiken. Is dat niet het geval dan zal de app niet naar behoren werken maar je vragen om de contributie te betalen.

Dus, het heeft geen zin om Whatsapp eerst te verwijderen en dan daarna weer opnieuw te installeren, als je free periode voorbij is dan word je toch gelocked totdat je betaald hebt.

Het enige dat helpt is een complete en totale cleaning van je telefoon waarbij ook het besturingssysteem opnieuw geinstalleerd zal moeten worden. Maar dat kost veel en veel meer dan de 80 cent die Whatsapp vraagt voor het gebruik van haar programma.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Whatsapp werkt per telefoonnummer, niet per toestel. dus installeer je whatsapp op een ander toestel met hetzelfde nummer, verloopt het nog steeds op 4 maart. "log jij je uit" en weer "in" met een nieuw nummer, dan krijg je het wel weer het eerste (en tweede) jaar gratis.