Kat heeft tablet van bureau gelopen, valt dit onder inboedelverzekering?

onze lieve 6 maanden oude kitten rende vanochtend over het bureau heen en liep mijn tablet van het bureau af, met als gevolg dat het scherm gebarsten is.
Los daarvan functioneert de tablet wel nog.

Valt dit onder de inboedelverzekering?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (3)

Nee, dit is een gevalletje W.A. verzekering. (Wettelijk Aansprakelijkheid)
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
WA bestaat alleen nog maar voor motorvoertuigenverzekeringen. Je bedoelt je aansprakelijkheidsverzekering maar uhh heeft jouw kat die ook dan?
Rieneke1
10 jaar geleden
WAP geldt alleen als je kat iets van iemand anders molt, in andermans huis dus.
jc54
10 jaar geleden
@Pelle; Huisdieren vallen inderdaad (meestal) ook onder de aansprakelijkheidsverzekering. Ze worden bijna gelijk gesteld met je kinderen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja maar dan wel meestal bij ANDEREN jc, als mijn kind met zijn fiets tegen de auto van de buren rijdt is dat bij mij wel vergoed maar niet als hij dat bij onze auto doet.
Geld alleen misschien als je de all inn inboedel verzekering hebt.
Maar dit moet wel in de polis voorwaarde staan.
Kijk daarna
Alle andere niet.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik ken verschillende mensen die hun tablet zelf hebben laten vallen en vervanging van het scherm vergoed hebben gekregen dus, als het niet specifiek uitgesloten wordt, hoogstwaarschijnlijk wel.