is er een app om de hoeveelheid kilmometers bij te houden door het lopen?

ik loop graag. bijna elke dag minstens 8 km. maar het leek me wel leuk als er een applicatie bestond waarop je kon zien waar je allemaal langs bent gelopen door behulp van gps. een soort google maps maar je dan je route ziet die je al afgelegt hebt. en de hoeveelheid kilometers. alleen ik moet geen internet nodig hebben. thuis heb ik gewoon wifi dus kan ik thuis alle benodigheden downloaden. maar zodra ik op pad ga wil ik graag wat ik hierboven heb genoemt. en ik heb android.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.2K
Ritsuka
10 jaar geleden
Zijn er veel van. Ik heb zelf Strava. Wifi en gps aanzetten op je telefoon en dan werkt het(na even locatie zoeken).
Let op: het trekt wel je batterij snel leeg, dus gelijk weer de gps uitzetten als je klaar bent.

Antwoorden (3)

De tracker die ik gebruik is Endomomdo.
Is ook te gebruiken voor allerlei andere sporten (wandelen, fietsen roeien etc etc)
Als je een geschikte hartslagmeter hebt dan is deze ook te koppelen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Voor gebruik met Garmin's Forerunners zijn er een aantal, ze werken vaak ook met andere gps-horloges.
Bij een Forerunner krijg je sowieso al Training Center. Je kunt je aanmelden mij connect.garmin.com. Verder is het er programma Sporttracks, gratis tenzij je meer wilt opslaan, dan moet je een kleinigheid bijdragen.
Verder is er Nike + (iPod/iPhone), http://www.prorun.nl/runlog de twee die hierboven al genoemd zijn en nog meer die ik nu even niet gevonden kan krijgen. Hopelijk kan ik die later nog toevoegen.

Toegevoegd na 11 uur:
En ja, daar istie dan: http://www.looptijden.nl/
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een hele goede en leuke app voor zowel Android als iOS is Sportstracker.
Hij houdt bij middels gps waar je loopt, hoe snel, hoe ver, en zelfs hoogteverschillen. Je krijgt na de wandeling , of hardlopen of fietsen, een overzicht van de gemiddelde snelheid. Als je je leeftijd en gewicht invult zie je ook nog de hoeveelheid verbrande energie. Je kant na het lopen zien op een Google maps kaart hoe je route precies was. Dat werkt heel nauwkeurig. Je kan met je telefoon met deze app erop ook nog een foto maken waarbij je kan zien, waar je die op je route hebt gemaakt. Alle wandelingen, of fietstochten, of wat het ook was blijven bewaard. Je kunt een account aanmaken, maar dat hoeft niet, om dat allemaal te uploaden zodat je het later op je pc allemaal kan terugkijken. Een prettige bijkomstigheid is, dat de app blijft werken als de telefoon in slaapstad gaat en het licht dus uit gaat, zodat hij niet teveel energie vraagt.ook kan je hem op pauze zetten als je ergens rust. absoluut een aanrader.