Kan ik als gemiddelde technicus het frontje van een Samsung Galaxy S3 mini vervangen? En heb ik daarvoor speciaal gereedschap nodig?

De S3 mini van mijn vriendin is gevallen en beschadigd. Ik kan online het frontje (artikel GH97-14204D) bestellen, maar men adviseert het natuurlijk te laten doen bij een erkend reparatie bedrijf. Ikzelf ben wel handig, maar weet verder niet of er iets gekalibreerd moet worden, en hoe dit moet gebeuren. Graag hoor ik of iemand hier ervaring mee heeft. Tips zijn natuurlijk ook welkom!

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Wat ik op youtube zag, is dat je zelf het scherm moet Föhnen, om zo de lijm los te laten komen, ik zou het zelf niet doen. Ik heb een "barst" in mijn bovenlaag (dus niet de touchscreen), opgegeven bij mijn inboedelverzekering en krijg het vergoed, ik ben voor mijn S3 70,- kwijt, dus denk dat de s3 mini je zelfs minder kost.

Er staan veel video's hierover op Youtube. De kans bestaat dat het fout gaat. Pas goed op dat je de sensor van de touchscreen niet beschadigd, anders zul je een heel nieuw LCD-scherm moeten kopen. Als je een nieuw glas besteld, krijg je er ook vaak gereedschap bij. Voor 20 euro ben je klaar. Het is natuurlijk allemaal je eigen risico. Succes!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100