Hoe kan je een custom rom op een Desire HD zetten?

Ik wil de ICS met Sense rom van Team Blackout wel proberen, maar ik heb hem gedownload en het is een ZIP bestand.
Hoe kan ik deze op mijn Desire HD installeren?
En als ik de normale rom weer wil, kan ik die dan terug zetten?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je zoiets gaat doen, moet je zelf zo kundig zijn om minstens de aanwijzingen zelf te kunnen vinden en op te volgen. Deze vraag moet uit principe niet beantwoordt worden, anders help je jezelf alleen maar in de nesten. Meestal is de site/forum waar je zo'n bestand vandaan haalt ook de plek waar je de uitleg vandaan haalt. Als je al niet weet wat je met .ZIP aan moet zie ik het echter somber in. Misschien klink ik wat negatief, maar een gebrickte telefoon is ook zonde.
peterjbruins
11 jaar geleden
er staat niets over de installatie bij op de pagina
maar ik ga het idd toch maar niet doen als ie kapot gaat heb ik ook nix meer

Het beste antwoord

Een dergelijke rom is vrij eenvoudig om te plaatsen, doch hierbij gaat wel jouw bestaande rom verloren.
Een stock rom kan met de beschikbare tools niet gebackupt worden, dus zal je vast blijven zitten aan een custom rom.
Zorg dat je ook hiervan een exemplaar hebt.
Ook deze zijn wel te vinden "in de scene".
Daarnaast zal je ook CWM moeten hebben, wil je ooit van je nieuw geplaatste rom een backup willen maken.

Je weet dat deze rom nog niet 100% werkt.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1531218

Hier heb je alvast wat leesvoer om de kunst eigen te maken.
Maar deze link is toch wel belangrijk.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1040054

En hier de tutorial over het flashen van een andere rom.

Toch wil ik je nog één ding meegeven.
Lees eerst alles door, met name ook over zaken die fout kunnen gaan.
Tegen die tijd dat je denkt dat je alles begrijpt, moet je voor je zelf nog eens afvragen wat je er mee wint.
Voor de doorsnee gebruiker heeft een custom rom namelijk geen enkele meerwaarde.
Op XDA kan je je voor wat dat betreft helemaal uitleven.

Succes alvast. ;)