Ik krijg steeds een melding dat ik te weinig opslagruimte op mijn telefoon heb, hoe los ik dit op?

Ik heb een samsung galaxy ace en als ik updates wil installeren lukt dit niet vanwege te weinig opslagcapaciteit. Toen ik deze mobiel net had en er nog veel meer apps op stonden had ik hier nog geen last van. Nu staat er echt niet meer op dan nodig en krijg steeds deze melding.

Daarnaast is er nog genoeg ruimte over op mijn SD-kaart maar heb ik geen idee hoe ik hier handmatig apps op kan zetten.

Als iemand me kan helpen met dit probleem hoor ik het graag!

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
17.2K

Antwoorden (4)

Je mobiel resetten in instellingen en probeer al je apps op je sd kaart te zetten
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
What je kunt doen is deze handige applicatie downloaden en installeren via Google Play; "App 2 SD"

Als je deze hebt ingesteld dan kan je heel gemakkelijk applicaties verplaatsen naar je SD kaart, opslagbestanden en applicaties verwijderen om meer ruimte te creëren.

Succes ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is gewoon hetzelfde als applicaties beheren je klikt op de applicatie en dan verplaats naar sd kaart
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt, maar met dit programma lukt het nog niet. de apps zijn zo gezegd 'niet verplaatsbaar'.
Ze staan onder het kopje 'vast', maar veel ervan heb ik zelf gedownload
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dan moet je je mob resetten of die apps verwijderen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Of probeer bigmons reactie zo kan je ze wel naar je sd verplaatsen
wat ik zelf altijd doe met mijn telefoon, is naar de applicaties gaan..

instellingen > applicaties > gedownload / allles (een van de twee, zelf kies ik vaak voor gedownload)

Nu... je moet nu de apps sorteren op grootte en dan van boven naar de beneden de apps EEN VOOR EEN aantikken en het volgende doen PER APP

tik app aan > tik op gegevens wissen > ok > tik op buffer leegmaken (als die niet grijs wordt).

TEVENS KAN JE HIER GELIJK JE APP NAAR JE SD KAART VERHUIZEN. (staat naast gegevens wissen)

Dit moet je letterlijk per app doen, totdat het icoontje bovenin verdwijnt en je dus die melding niet meer krijgt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
'Buffer leegmaken' blijft/word grijs en naar sdkaart verhuizen blijft ook grijs
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
klopt, het is ook niet bij alle apps dat dat je de buffer kan aanklikken/tikken, bij sommige gebeurt het zelfs automtisch volgens mij... en niet alle apps kan je naar de sd kaart verhuizen. Wat dat betreft is het niet zo'n heel goeie telefoon vindt ik, want het hoort wel te kunnen.
Heel veel apps zoals Facebook, Twitter, Google+ & E Mailaccounts kunnen niet op de sd geplaatst worden.
Tegenwoordig worden bij elke update de apps steeds maar groter en groter.
Facebook is nu al 20 mb groot en Maps van Google is ook 20 mb groot & ga zo maar door.
Het beste wat je kunt doen is uitzoeken, wat je echt nodig hebt op je gsm (o.a je Email accounts & enz)
De rest kun je het beste gewoon weggooien.
Facebook, Twitter, Google+ & enz zijn heel goed via je gsm browser te bekijken (dit kost je geen kostbaar geheugen)