Waarom toont mijn samsung gio aan dat mijn geheugen/inbox vol is?

Ik heb 2 problemen op dit moment met mijn gio,
het eerste is dat mijn sim kaart vol zit terwijl er met exact de zelfde apps een maand geleden er nog wel ruimte was. ik heb hem wel geprobeerd te "rooten" of hoe je dat noemt alleen die laat alleen de bestanden op mijn sd kaartje zien en niet die op mijn sim. is hier een app voor?

En dan het volgende is dat ik geen berichten meer ontvang , (misschien is dit probleem omdat mijn sim dus bijna -kan nog 10 mb op- vol is) maar er komt dan te staan van "Inkomend bericht geweigerd. Geheugen vol". ik heb al mijn afbeeldingen/ sms berichten/ whatsapp berichten en muziek verwijderd maar het blijft er staan.

Alvast bedankt,

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

Je haalt een aantal zaken door elkaar heen.
Apps worden niet opgeslagen op je sim maar gewoon op het interne geheugen van je telefoon en als je een microsd geplaatst heb op je microsd.
Je sim staat hier helemaal los van.

Daarnaast de root, dit is geen applicatie doch slechts een wijziging in je rechten ( zie het als administrator in windows ), deze laat verder niets zien.......

Ok en nu verder naar de mogelijke oplossingen.
Een app om door je Sdkaart of je telefoon te kunnen bladeren kun je vinden op de market ( google play ).
Gelet op dat je toestel inmiddels geroot is dan kan ik je "root explorer" of "linda manager" aanbevelen.
Om apps te verplaatsen naar je sd kaart kan je gebruik maken van "apps to sd" of "titanium backup", let wel dit werkt alleen met apps en niet met widgets.

Voor het probleem met je sms berichten, dit heeft inderdaad te maken met dat je nog maar 10 Mb over hebt.
Gio of eigenlijk android reserveert namelijk een klein beetje geheugen voor tijdelijke opslag.

Dus wordt het wel tijd voor een "grote schoonmaak" of een grotere sd kaart.
Wat je handmatig kan verwijderen kan ik vanaf hier niet zeggen, ik weet immers niet wat je wilt houden of niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik heb een Y gehad en daarbij liep de telefoon vol als je de GPS liet aan staan. Kijk even met de app OI beheer welke mappen er groot zijn. Bij mij moest ikaandelijks even de GPS map opschonen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
mijn gps heb ik nooit aan, ik heb nu die app gedownload alleen ik snap er nog niet veel van haha
maar bedankt (: