Werkt een schermslot van een smartfoon ook bij een andere SIM kaart na diefstal?

Vraag is nogal omslachtig, weet ik, maar stel je voor dat je je smartfoon-'screenlock' hebt geactiveerd en een wachtwoord gekozen. Nu wordt je smartfoon gestolen en de dief vervangt de SIM-kaart evt om dit te bypassen.

Blijft dat schermslot nog werken of verdwijnt hij omdat hij op de SIM zat? :)

Toegevoegd na 17 minuten:
Of zit hij op de SD kaart? :)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (3)

Ik neem aan van wel want op de sim kaart worden alleen telefoonnummers en smsjes opgeslagen en niet je persoonlijke instellingen. (muv de sim pincode)

Toegevoegd na 6 minuten:
Ik denk dat ie gewoon werkt.

Toegevoegd na 24 minuten:
Zou het misschien kunnen zijn dat de schermbeveiliging wordt opgeslagen op RAM (intern geheugen)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedoel je dat je een andere micro sd erin zou kunnen toen om te omzeilen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja ik vraag me ook af.... of het staat toch op de micro sd.
Wel wat om over na te denken... misschien daarom al die diefstal smsjes die je tegenwoordig kunt aanvragen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Staat gewoon opgeslagen in je interne geheugen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Natuurlijk staat het niet op de sd kaart!!!
Jullie gaan me toch niet vertellen dat alle smartphones gebruikers eerst een Sd kaart moeten kopen om gebruik te kunnen maken van een schermslot/beveiliging.
Ik heb een smartphone geen SD kaart en kan gewoon de beveiligingen instellen.
Ik heb laatst een andere telefoon genomen, en het slot zat er nog steeds op, voor het scherm. Voor de rest niet. op mijn oude telefoon zat een slot ook op andere dingen. Op mijn nieuwe telefoon zat ie alleen op het scherm.

Ik ga er dus vanuit dat dat schermslot op je SIM kaart zit en de rest misschien op het SD kaartje.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De meeste telefoons kunnen op twee manieren geblokkeerd worden: een pincode op de sim (die werkt alleen op de sim, met een andere sim werkt alles gewoon) en een code op de telefoon (die de sim niet blokkeert).
Een 'factory reset' maakt de tweede lock ongedaan, maar wist ook alle data.
De sim-pin kan alleen met de juiste pin, of met de puk code gewijzigd worden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoe kun je een "factory reset" uitvoeren als je niet in het menu kan? Volgens mij is de vraag hiermee niet beantwoord.