hoe zet ik contacten over van nokia naar iphone ? (VCF bestanden)

hallo,

ik heb nu nog een nokia n79, en wordt binnen een week vervangen door mijn eerste iphone, een 2e hands maar goede 3GS

nu wil ik mijn contacten overzetten, nu zul je zeggen contacten op je simkaart en klaar, maar het is niet compleet dan, ik zal het even toelichten

normaal stonden de contacten bij mij op het telefoongeheugen, deze kun je dan ook nog bewerken en er extra info aan toevoegen zoals adres , email, 2e telnr enz/

zodra ik de contacten van tel.geheugen op simgeheugen kopieer blijft er slechts 1 regel staan, dus de naam met maar 1 telnr, niet de extra info, deze wordt niet meegekopieerd.

nu heb ik inmiddels een backup gemaakt van contacten tel geheugen naar de pc via nokia pc suite, deze zijn opgeslagen als VCF- bestanden.

hoe kan ik deze vcf bestanden nu importeren in mijn iphone zonder verlies van de aanvullende gegevens?

ik heb gehoord dat je via itunes veel kunt doen (nog geen ervaring mee, maar wil graag voorbereid eraan beginnen) , maar werkt dat ook met deze vcf contacten lijst overzetten ?

als iemand het weet, ik hoor het graag.

alvast dank

Hans

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.3K

Het beste antwoord

Apple is erg gesloten, ik weet niet met welke bestanden hun werken om contacten op te slaan.

Probeer eens uit de app store een willekeurig app te downloaden die contacten back-up kan maken en ook kan restore.
Zet vervolgens de VCF bestanden via usb of itunes op je telefoon, en probeer ze via de app die je had gedownload te vinden door op restore te klikken.

(ik heb trouwens geen idee of je die bestanden wel op je aaifoon kan zetten, omdat apple heel erg gesloten is en alles binnen itunes werkt. (dat is ook een van de vele reden waarom ik niet zo'n fan van ze ben) Maar je kan het in iedergeval wel proberen.)

Als het niet lukt om de bestanden via je pc op je aaifoon te zetten, dan is apple dus te gesloten om bestanden buiten itunes of de appstore er op te zetten. En zul je dus alles over moeten typen.