Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

GSM telefoon afluisteren: waar of niet waar?

Is het mogelijk dat een GSM telefoon wordt afgeluisterd zonder dat er mee gebeld wordt?
Dus dat je telefoon op tafel ligt en je kletst met wat mensen in die ruimte, dat dat gesprek óók afgeluisterd kan worden.

Toegevoegd na 23 minuten:
Het is dus duidelijk dat je met wat software een telefoon kunt "inbellen" om zonder dat de drager van het toestel het merkt af te luisteren... Maar hoe zit dat met de inlichtingendiensten? Kunnen deze zonder deze software afluisteren vanuit de standby stand?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
11.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Nee onzin.!

Toegevoegd na 9 minuten:
Het blijkt dat het wel kan.
Het antwoord van Ferie klopt idd.

Sorry.!

Toegevoegd na 11 minuten:
Nee het kan niet Dat is een fabeltje zie ik net.
Het blijft toch ONZIN wat mij betreft...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
er is idd te weinig over te vinden om het te bewijzen

Andere antwoorden (9)

Ja dat kan wellicht, het gerucht gaat dat er telefoons zijn die een geheime code kennen, zodat ze gaan opnemen en doorsturen, dus dat ze als afluisterapparaat gebruikt kunnen worden... Maar of dat ook echt zo is, kan ik niet bevestigen...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In theorie mogelijk: ja. Maar dat kan in theorie ook met je TV, bankstel of schilderij. Waar de apparatuur maar verstopt zit.

Waarschijnlijk: nee.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op het moment dat er geen verkeer is tussen je toestel en een zend/ontvangs mast is dit niet mogelijk tenzij..........je één van de toestellen bezit uit de collectie van de bron:
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk van niet, of er moeten afluister appartuur aanwezig zijn in je huis, dan kan het wel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee. Maar, een GSM is wel om te 'modden' tot een afluistergadget, als ie in handen is geweest van een handige elektronicus.
(Lees meer...)
AWM
14 jaar geleden
Ja, dat kan met een Super Spy-Phone.

Ruimte afluisterfunctie:

Indien gewenst kan door de belanghebbende op zijn/haar eigen GSM telefoon worden opgebeld naar de 'Super Spy-Phone' en zijn geluiden en gesprekken die (ca. 5 meter) rondom de 'Super Spy-Phone' plaatsvinden te beluisteren. Ook nu weer merkt de gebruiker van de 'Super Spy-Phone' hiervan niets. Er is geen geluid hoorbaar en op de display van de 'Super Spy-Phone' verandert niets (zie de omschrijving van de 'GSM Spy-Quard').

Toegevoegd na 3 minuten:
Met een standaard telefoon is dit niet mogelijk.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zeker kan dat wel. Nokia's hebben een functie automatisch opnemen. (hoewel het wel zo kan zijn dat dat alleen in de carkitstand werkt) de 6310i had deze functie in ieder geval. Dus stel dat het alleen in de carkitstand werkt zou iemand dus de connectoren van de telefoon voor carkitstand met elkaar kunnen verbinden en klaar. Als je dan belt neemt de telefoon gelijk op of na een aantal keer overgaan (kun je zo instellen)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het kan absoluut 100% zeker! Ik heb het zonder dollen gisteren aan een rechercheur gevraagt, en die wilde het bevestigen nog ontkennen...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij kan het wel, in het verleden namenlijk wel eens gehoord dat een kennis waarschijnlijk op die manier is afgeluisterd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding