Als je een telefoon als hotspot gebruikt voor je ipad gebruikt hij dan meer mb?

Ik heb een vodafone abbo op mijn iphone met beperkt internet. Ik heb een ipad met wifi. Als ik van mijn iphone een hotspot maak en verbinding maak met mijn ipad verbruik ik dan meer mb dan met mijn iphone? Ook als ik dezelfde apps gebruikt?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
14.5K

Antwoorden (3)

hij verbruikt gewoon de mb's die je op je ipad opvraagt.
maar als je nog andere apps op je iphone open heb staan die push technologie gebruiken (email, whatsapp enz.) dan gaan die gewoon mee in het data verbruik.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee dan gebruikt hij evenveel mb's het wifi verkeer kost n.l. niets.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik neem aan dat de vrager een 3G hotspot bedoelt. Als hij met WiFi wil kan hij net zo goed direct connecten met zijn router.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja precies. Een 3g hotspot
Als je jouw iPhone gebruikt om via het 3G-netwerk gegevens binnen te halen (dus via Vodafone) en vervolgens deze gegevens door te sturen via een WiFi verbinding tussen jouw iPhone en iPad, dan verbruikt hij niet meer MB in die zin dat het jouw meer geld zal kosten.

Jouw iPhone verbruikt wel meer MB omdat je ook nog met een upload=(doorsturen naar je iPad) zit, maar omdat deze upload via een WiFi verbinding geschiedt zal het jou niets meer kosten.