Hoe zorg ik ervoor dat mijn accu in een goede conditie blijft?

Ik heb wel eens gehoord dat je minstend 1x in de maand je mobiel (iphone 4) helemaal moet laten leeglopen en dan weer helemaal op te laden. Ik vraag me af of hetdan nog beter is om dit bijv dagelijks of wekelijks te doen, en hie groot is dit vershil. En als je je mobiel aan het opladen bent (het helemaal opladen zoals hierboven beschreven) is het dan ook slechter om je mobiel er dan maar 1 minuutje eraf te halen of is dit maar een minimaal verschil

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

Moderne accu's zijn Lithium-Ion accu's
Deze hebben in tegenstelling tot oudere geen oplaad geheugen.
Dus leeg laten lopen of helemaal vol laden zijn niet meer aan de orde.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is meestal niet goed om de accu heel vaak aan de lader te leggen als het niet nodig is want daar raakt de batterij lui van en vermindert de duur van de batterij,
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is inderdaad beter om je toestel niet onnodig op te laden en dit alleen te doen als de batterij bijna leeg is, maar voorkom dat het toestel uitvalt.
In de bijgevoegde bron staan overigens een aantal tips om je batterijduur te verlengen.