Blackberry beltegoed is opeens op. Wat nu?

Een vriendin van mij heeft gisteren een blackberry bold 9780 gekocht, via marktplaats. Ze heeft haar oude simkaartje nog met prepaid.
Ze had €10 opgewaardeerd, en een uur later kreeg ze een bericht: nog mar 24 cent over.
Het mobiele netwerk stond aan, als ze die uitzet, gaat er geen geld af, maar dan heeft ze geen verbinding (geen sms ontvangen/sturen of bellen). Is er geen andere oplossing?
Ik hoop dat iemand ons kan helpen.

Toegevoegd na 48 seconden:
PS: ik heb soortgelijke vragen wel gevonden op GV, maar het mobiele netwerk uitzetten willen we dus niet.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Het lijkt mij logischer dat de BB staat ingesteld op het automatisch laten verzenden van dure sms-jes of verbinding maken met een server d.m.v. of een slechte app of spyware.
Advies: BB terug zetten naar fabrieksinstellingen en alles van scratch er weer op zetten wat zij zelf nodig heeft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
tegenwoordig zie je dit steeds vaker, apps die (wanneer je ze installed) vragen om rechten om sms-en te versturen etc. Zodra de downloader ja drukt, dan kan de app sms-jes gaan versturen naar services die veel geld kosten.
Het zelfde geld voor verbindingen mbt bel verbindingingen, de app kan dan dure service nummers gaan bellen. Dit zijn dus malicious apps, reden te meer voor haar om goed te kijken als het toestel terug is gezet, naar welke permissies er gevraagd wordt bij het installen van de app, dit kan een hoop ellende en geld besparen. Tip: 2ehands telefoons altijd eerst terug zetten naar fabrieksinstellingen voor deze zelf te gaan gebruiken. Succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb zelf geen BB maar Android.
Hoe het moet hangt van de OS versie af, elke OS kan andere stappen hebben. Beste even op google te zoeken naar "Blackberry (vul hier de versie in) terug naar fabrieksinstellingen" en je krijgt van zelf de correct stappen te zien voor die versie.

Andere antwoorden (3)

Misschien heeft je vriendin een keer meegedaan met een prijsvraag waarmee je moet smsen. De kans is dat ze dan vast zit aan betaalde SMS dienst. Als ze het nummer hier van weet STOP smsen. Dan is ze van het probleem af.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kan het zijn dat ze op internet zit, maar geen abbo heeft?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je mobiele netwerk aan staat kost het geld. Alleen op WiFi is in principe hetzelfde, kost het geen geld.
Ga naar opties,
dan mobiel netwerk.
gegevensservices - uitzetten .
Dan moet het lukken.