Gaat navigatiesysteem van android via GPS of 3G?

Zo nee, waar is dan de gps functie voor op je smartphone

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Het bepalen van je positie gaat via GPS. Bij sommige navigatiesoftware (b.v. Google) worden de kaarten al rijdend gedownload. Dan heb je dus ook een internetverbinding (3G) nodig.
bamibal
12 jaar geleden
De locatiebepaling van Android gaat via GPs en gebruikt ok gegevens van het mobiele netwerk (mast id nummers) en gegevens van wifi netwerken (netwerken waar de ocatie van bekend is). ook het navigatiesysteem van Google zelf maakt van deze 3 zaken gebruik.

GPS is een goed middel om locatie te bepalen, maar het heeft wat nadelen. m toch onder zoveel mogelijk omstandigheden de juiste locatie te kunnen bepalen, gebruikt Google dus andere systemen ter ondersteuning.