Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Zit er veel verschil tussen een smartphone met resolutie 800x480/3,7 inch en 960x540/4,3 inch?

Ik ben mezelf aan het oriënteren op een nieuwe smartphone.
Ik vraag me af of er kwa kwaliteit van het scherm nog veel verschil zit.

Dat het ene scherm groter is dan de ander snap ik wel.

3,7 inch - 800x480 en
4,3 inch - 960x540

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Als ik heel eerlijk mag zijn is het verschil marginaal. Gevoelsmatig zou je kunnen zeggen "The bigger, the better" maar dat hoeft niet perse. Je zou ook kunnen kijken naar software compatibiliteit. Android heeft een Market en iPhone heeft de app-store. Wat te denken van batterijduur en bedieningsgemak. Allemaal voors en tegens die je alleen maar zelf kunt bepalen. Om nog maar niet in de laatste plaats te spreken over de aanschafkosten van zo'n toestel.

Tot slot wil je natuurlijk ook een 'sexy' toestel hebben.

Mijn conclusie is dat er eigenlijk alleen verschil zit in het operating system van het toestel. Iphone met IOS en de andere telefoons met Android. En wat spreekt jou nu aan als je al het bovenstaande hebt gelezen....

Succes met je keuze!

Laat even weten wat het is geworden?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De telefoonproducenten willen ons doen laten geloven dat hoe hoger de resolutie hoe beter het scherm is. Echter op een gegeven moment houd het natuurlijk op. Je oog heeft zelf maar een beperkte resolutie. Op een scherm met een hogere resolutie kun je natuurlijk wel beter je internetpagina's inschalen, maar of je ze ook beter kan lezen is dan nog de vraag. Dus naar mijn mening zijn we qua resolutie op schermen van deze grootte wel een beetje uitgepoept. Daarnaast heeft een hogere resolutie wel vaak meer nadelen zoals een hoger stroomverbruik. En incompatibiliteit met eventuele apps.
Een groter scherm daarentegen vind ik persoonlijk wel fijner. Maar dat is dan weer persoonlijk. Hoe groter het scherm hoe slechter de handzaamheid van het toestel. De Galaxy Note bijvoorbeeld vind ik als gsm niet handig.
Dus ik zou meer kijken naar andere zaken in een scherm, zoals amoled of lcd. En eventuele andere technieken die gebruikt worden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding