Kan ik mijn SAMSUNG smartphone 'downgraden'?

Sinds het programma 'Kies' van SAMSUNG mijn Galaxy Europe (GT-i5500) heeft geüpdate naar een nieuwere versie van Android, is deze heel erg langzaam geworden. Ik heb al eens alle bestanden en apps verwijderd, maar dit maakt het niet sneller. Wat kan ik hieraan doen? Kan ik mijn smartphone 'downgraden', of is er een andere betere oplossing?

Groet, Peter

Toegevoegd na 36 seconden:
De versie die er nu op staat is Android 2.2, de oude weet ik niet.

2.1K

Het beste antwoord

kies is inderdaad een rotprogramma. Heb je wel na de update een reset gedaan. Dit doe je bij instellingen>privacy>fabrieksinstellingen herstellen. Dit is sowieso na elke update nodig om een telefoon soepel te laten draaien. Heb je dit nog niet gedaan, dan is dat waarschijnlijk de oplossing. Ander zou ik inderdaad op xda of een dergelijke site kijken naar een alternatieve manier om te updgraden, of teruggaan naar de winkel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
peterjbruins
12 jaar geleden
bedankt! ik heb het gereset en nu werkt het een stuk sneeller!

Andere antwoorden (2)

Ik heb een Samsung Wave die ik ook een keer met het programma 'Kies' geupgrade heb, daarna deed hij niks meer.
Ik ben toen naar de vodafone winkel gegaan waar ze een nieuw besturingssysteem er op gezet hebben (duurde wel een uur) daarna was hij weer helemaal goed. In de winkel zeiden ze dat het programma 'Kies' heel erg slecht werkt en vaak crashes veroorzaakt, ze adviseerden me om het niet meer te gebruiken.
Als ik nu bestanden over wil brengen van mijn telefoon naar mijn pc of hem op wil laden doe ik dat via de 'USB-gegevensoverdracht' stand.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jup, dat kan... ik zou het eerst proberen met Kies (de standaard rommel van samsung) en als dat niet werkt, even zoeken op de bronvermelding die ik in de link heb toegevoegd. Zit ehh zat met hetzelfde probleem namelijk met mijn S + en op dit forum zijn er mensen die "cooked roms" maken (complete nieuwe rom, langere batterijduur, meer functies, snellere responstijden, overbodige troep er uit gehaald etc...) let wél op! Je garantie als je toestel naar de haaien gaat, of tijdens de update je stroom uitvalt je géén garantie meer hebt. En Android 2.2 heeft (afhankelijk van je telefoon) achter 2.2 nog een versienummer wat in mijn geval bij de Galaxy s plus 2.3.4 is. Programma's als Odin kunnen je hier bij helpen. Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
peterjbruins
12 jaar geleden
Volgens mij kan ik niet downgraden met Kies zelf, maar ik zou ook niet weten waar ik dan moet kijken. De bron daar kom ik ook niet helemaal uit, wat moet ik doen op die website? En waar kan ik een 'cooced rom' downloaden?