Wat moet ik op mijn iPod Touch staan als ik het opstuur naar Apple, en hoe verstuur ik hem?

Mijn iPod Touch's powerbutton is kapot. Nu wil ik hem naar Apple opsturen, maar wat moet er op de iPod blijven sta bijv. qua apps. En hoe stuur ik hem op? Hoelang duurt het dan voordat hij weer terug is en wat kan het kosten? Hoe kan je zien of je nog garantie hebt? Heel veel vragen, sorry daarvoor. Maar ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Toegevoegd na 3 minuten:
En apps waar eigen gegevens op staan, kan ik die dan beter even eraf halen, zodat ze niet erin kijken? Of doen ze dat niet?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Ik kan je niet zo zeer zeggen waar naar toe je hem moet opsturen, ik raad je echter wel aan om even een bezoekje te brengen aan één van de vele App Stores, deze kunnen je vast wel verder helpen.

Veel succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Naar de Apple Nederland Service site gaan. Serienummer invullen. Nu weet je of je nog garantie hebt [volgens Apple].
Je kunt nu 0900-7777-703 bellen en het probleem beschrijven. Zij zullen je precies vertellen hoe en wat, waneer en hoeveel.
Het is altijd erg verstandig eerst een backup te maken van je device [itunes gebruiken dus] en dan je iPod te herstellen naar originele instellingen. Daarmee worden -alle- gegevens verwijderd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
even een paar vraagjes: :D 1. Hoe kan ik zien wat mijn serienummer is?
2. Waar op de site kan ik mijn serienummer invullen?
3. Hoe maak ik een back-up?
4. Hoe herstel ik hem vervolgens?
5. Gaan door die herstelling al mijn gegevens bij spellen verloren? alvast hartelijk bedankt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6. Als ik mijn iPod weer terug wil zetten naar die back-up, hoe doe ik dat dan?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vergeet de bovenste 2 antwoorden maar.:D 1. Hoe maak ik een back-up?
2. Hoe herstel ik hem vervolgens?
3. Gaan door die herstelling al mijn gegevens bij spellen (etc.) verloren?
4. Als ik mijn iPod weer terug wil zetten naar die back-up, hoe doe ik dat dan?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Backup maken is een kwestie van iPod op je computer aansluiten [zal ik je helpen met een tekening?] en iTunes starten, er zal automatisch een back gemaakt worden.
Herstellen van een backup is een kwestie van je [nieuwe] iPod aansluiten en op de knop "herstellen" drukken. En je gegevens zullen voor de meeste [let op: NIET ALLE!] spellen ook terug gezet worden.
Echt, er is niets simpelers dan Apple producten. Gewoon doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als u tijd heeft zal ik het zeer waarderen dat u een tekening maakt.:D
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en ik heb een adres gevonden: IFACTORS BREDA

EINDSTRAAT 13
4811 KK - BREDA
Tel.: 079-3600100
Fax.: 079-3600906

dit via de apple site, dus het valt wel te vertrouwen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb net mijn iPod gesynchroniseerd.
Is er nu dus al automatisch een back-up gemaakt? Van alles wat er nu op staat?
En hoe zet ik na de reparatie weer alles op mijn iPod van de back-up die ik nu heb gemaakt?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe kan ik nog zien of ik nog garantie heb, en als ik dat heb. Is de reparatie dan gratis? Ik heb ook het bonnetje niet meer. (V&D)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
U vindt het serienummer op verschillende locaties: In iTunes
Als u de iPod bij de hand hebt: Sluit uw iPod aan op de computer.
Wanneer de iPod in iTunes verschijnt, selecteert u deze links in het iTunes-venster onder Apparaten.
Klik op de tab Overzicht en het serienummer van uw iPod verschijnt op het scherm. Voor de iPod shuffle (1e en 2e generatie) klikt u op het tabblad Instellingen.
Op het scherm Info van de iPod
U kunt uw serienummer vinden in het scherm Info op uw iPod: iPod touch: kies Instellingen > Algemeen > Info.
Andere iPod-modellen: kies Instellingen > Info en druk op de selectieknop totdat u het serienummer ziet.
Op de achterkant van de iPod
Afhankelijk van het model van uw iPod, vindt u het serienummer ofwel gegraveerd op de achterkant van de behuizing of op of onder de klem. In de onderstaande afbeeldingen ziet u specifieke voorbeelden. Dit serienummer vul je in op de site die ik je als eerste als link gaf [apple.com/nl/support/contact]. Daar zal staan wat Apple denkt dat jij een [garantie] rechten hebt. Door op te bellen zal Apple je een goed idee geven of zij de kosten op zich nemen of niet. Ja met het synchroniseren heb je een backup gemaakt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe vind ik die backup terug, nadat ik hem herstelt heb, naar apple heb gestuurd en terug heb gekregen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je een iApparaat op je computer aansluit, start iTunes. Als je dan op jouw iApparaat in de linker kolom klikt, opent er een scherm waar je de backup terug kunt zetten.
Misschien is het handiger om iemand die wat meer computer ervaring heeft te vragen om je te adviseren & assisteren?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als laatste nog een vraagje: Er opent bij mij geen scherm om de back-up terug te zetten. Kunt u misschien iets specifiekers zijn om te vertellen hoe ik mijn back-up terug kan zetten?